خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی اردبیل خبر داد؛

وصول یک هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان مالیات در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۴۱۸

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: یک هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان مالیات در استان اردبیل در 10 ماهه سال جاری وصول شده است.

به گزارش ایلنا، یعثوب نژادمحمد در نشست با خبرنگاران با اشاره به وصول یک هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان مالیات در استان اردبیل در 10 ماهه سال جاری افزود: در این مدت درصد وصول مالیات نسبت به مصوبه ابلاغی ۱۰۶ درصد و وصول سایر درآمدها ۸۷ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه منابع استانی اعتبارات عمرانی در سال جاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم برای اجرای ۲۴۴ طرح در قالب یکهزار و ۱۰ پروژه اختصاص یافته است و تاکنون حدود ۲۵ درصد یعنی ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که ۱۹ درصدآن به صورت نقد و ۶ درصد اسناد خزانه بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل هزینه‌های جاری مصوب استان را هم ۶۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در ۱۰ ماه امسال ۸۵ درصد بودجه جاری هزینه شده که عمدتاً حقوق و مزایای پرسنل بوده است و منابع لازم برای ۲ ماه پایانی سال در بخش عمرانی و هزینه‌ای از محل مازاد درآمدها و مولدسازی تامین و پرداخت خواهد شد.

نژادمحمد با اشاره به رویکرد دولت در بحث مولدسازی نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی از محل شناسایی و فروش اموال مازاد یا از طریق مولدسازی بخشی از منابع مورد نیاز پروژه‌های عمرانی و کسری بودجه را تأمین می‌کند.

وی با بیان این‌که اقدامات حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی از طریق مرکز خدمات سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، تصریح کرد: تمامی راهنمایی‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری از طریق پنجره واحد مرکز خدمات‌رسانی انجام می‌شود که در کنار این پنجره واحد‌، اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به ساختار اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: سهم کشاورزی استان اردبیل در تولیدات ناخالص داخلی ۱۹/۵درصد، صنعت ۲۰درصد و خدمات ۶۰/۵درصد و همچنین در خصوص سهم اشتغال نیز، ۳۱/۵درصد اشتغال استان اردبیل در بخش کشاورزی، ۲۶/۵درصد مربوط به بخش صنعت و ۴۲/۵درصد نیز در بخش خدمات است.

نژادمحمد خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت نامناسب سرمایه‌گذاری در استان اردبیل، جذب سرمایه‌گذار خارجی در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه تا به امروز اقدامات لازم جهت اجرای طرح‌های ۶ سرمایه‌گذار انجام شده یا در دست انجام است که طی ۱۰ ماه سال جاری، یک طرح سرمایه‌گذاری خارجی به سرانجام رسیده و ۲ مورد دیگر در مرحله اخذ مجوزهای لازم سرمایه‌گذاری است.

وی حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید را از جمله اولویت‌های مسئولان استان برشمرد و ادامه داد: تاکنون ۴۴ جلسه با حضور نمایندگان ۲۵ دستگاه صادر کننده مجوز و تامین‌کننده زیرساخت و یا دستگاه‌های استعلام دهنده برگزار و مشکلات ۶۸ سرمایه گذار داخلی و خارجی در این مرکز مطرح و بالغ بر ۹۰ درصد مشکلات آنها حل و فصل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز