خبرگزاری کار ایران

با همکاری بانک پاسارگاد انجام می‌شود؛

احداث مدرن‌ترین مدرسه شمالغرب کشور در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۱۸۱

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل از احداث مدرن‌ترین مدرسه شمالغرب کشور بنام دارالفنون توسط بانک پاسارگاد در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، توحید مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مشکلات پیش آمده در حوزه آموزش و پرور که ناشی از شیوع بیماری کرونا بود اظهار کرد: در طول سال های اخیر شیوع این بیماری کیفیت آموزش را پایین آورد و امسال سال متفاوت و سختی برای فرهنگیان خواهد بود، چرا که نه تنها دانش آموزان سال اول بلکه دانش آموزان سال سوم ابتدایی هم برای اولین بار در مدارس حضور می یابند.

وی به رغبت و شور و شوق دانش آموان برای حضور در مدارس اشاره کرد و گفت: برای رفع کاستی های بوجود آمده از برگزاری کلاس های غیرحضوری، مشاورینی را برای حضور در مدارس تعریف کرده ایم و همچنین از حداکثر ظرفیت معلمان برای ارتقای سطح دانش محصلان استفاده خواهیم کرد؛ برنامه شاد نیز همچنان پابرجاست اما تمرکز اصلی بر روی کلاس های حضوری خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل از ساماندهی 80 درصدی معلمان بصورت تخصصی در کلاس های درس خبر داد و گفت: در سالتحصیلی جدید وجه بر کیفیت برگزاری کلاس ها از اهمیت بسزایی برخوردار است بر این اساس هیچ معلمی بدون ابلاغ بر سر کلاس ها حاضر نمی شود بلکه بر اساس نیازسنجی مدارس و تخصص و تجربه معلمین ابلاغ ها ارائه شده است.

مجیدی از توزیع 90 درصدی کتب درسی در ناحیه یک اردبیل نیز خبر داد و به فعال شدن 4 مدرسه در سالتحصیلی جاری اشاره کرد و افزود: این مدارس در شهرک کوثر، شهرک دادگستری، محله میراشرف و شهرک حافظ آغاز به کار خواهند کرد.

این مسئول فرهنگی از تاسیس مدرسه دارالفنون در اردبیل خبر داد و گفت: قرار است این مدرسه توسط بانک پاسارگاد و با اعتبار 50 میلیارد تومان در اردبیل راه اندازی شود؛ مجهز بودن این مدرسه به اتاق آزمایشگاه، کارگاه، زمین ورزشی و سالن اجتماعات از جمله ویژگی هایی است که باعث شده از آن به عنوان مجهزترین مدرسه شمالغرب کشور یاد شود.

وی در خصوص تعداد دانش آموزان ناحیه یک اردبیل در مقاطع تحصیلی مختلف نیز بیان کرد: در سالتحصیلی جدید در مقطع ابتدایی تعداد 37 هزار و 744 دانش آموز، در مقطع اول متوسطه 16 هزار و 958 دانش آموز، متوسطه دوره دوم نظری 9 هزار و 495 دانش آموز، فنی حرفه ای و کار و دانش نیز 3 هزار و 471 نفر ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل می باشند که در کل آمار دانش آموزان ناحیه یک اردبیل به تعداد 67 هزار و 368 دانش آموز رسیده است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز