خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در اردبیل:

بخش صنعت 30 درصد برق استان را مصرف می‌کند/ ضرورت مدیریت مصرف از اول خرداد تا نیمه‌ اول شهریور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۳۳۱

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: 30 درصد برق استان در بخش صنعت مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر عبدالهیان در جمع خبرنگاران گفت: انرژی برق قابل ذخیره سازی نیست و به محض تولید باید مصرف شود بنابراین جهت حفظ  تراز تولید و مصرف به خصوص در ساعات و ایام پیک بار(اول خرداد تا 15شهریور) از مدیریت مصرف کمک می گیریم.

وی ادامه داد: حدود 30 درصد مصرف برق استان در بخش  صنعت  و 18 درصد در بخش کشاورزی است که این مشترکان در دوران پیک بار با انعقاد تفاهم نامه با این شرکت  در مدیریت مصرف همکاری ویژه ای دارند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل درباره مشترکان عمومی استان نیز اظهار کرد: طبق  تصویب نامه اخیر هیأت وزیران همه دستگاههای اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی  موظفند در ساعات اداری حداقل 30 درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان شصت درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه های سرمایشی اقدام کنند.

عبدالهیان با بیان اینکه حدود 40 درصد مصرف برق استان در بخش خانگی است افزود: تنظیم دمای یخچال روی 4 درجه و دمای فریزی روی منفی 18 درجه، سرویس یخچال، عدم باز و بسته کردن مداوم آن را نیز اقدامات ساده‌ای است که  در مدیریت مصرف برق در بخش خانگی بسیار موثر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز