خبرگزاری کار ایران

بازگشت ۴ شهرستان اردبیل به وضعیت زرد / گرمی نارنجی شد / کاهش بستری‌های کرونایی به زیر 800 نفر در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۴۲۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بازگشت ۴ شهرستان به وضعیت زرد و همچنین خروج شهرستان گرمی از وضعیت قرمز خبر داد.

شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، از کاهش نسبی بیماران کرونایی در استان ابراز خرسندی کرد و گفت: افزایش نسبی رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه باعث شده تا مردم استان شاهد کاهش ابتلاء و بستری ها باشند؛ اگر مردم همچنان رعایت کنند در آینده ای نزدیک از پیک پنجم عبور خواهیم کرد.

وی افزود: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز، شهرستان گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستانهای نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه هنوز بیماری مهار نشده و ضروری است مردم از حضور در هرگونه دورهمی خودداری کنند، بیان کرد: در شبانه روز گذشته 101 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده و 104 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده 10 مورد فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است.

حبیب زاده گفت: در حال حاضر 971 بیمار به علت کمبود تخت، تحت نظر کادر درمان در منازل بستری هستند و خدمات درمانی را به صورت سرپایی از بیمارستان ها دریافت می کنند. همچنین تعداد 769 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 124 بیمار وخیم گزارش شده است.

وی در خصوص آمار واکسیناسیون در استان نیز اذعان کرد: از آغاز واکسیناسیون تاکنون طی نوبت اول برای 306 هزار و 376 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 129 هزار و 53 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 435 هزار و 429 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی تمامی افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند و زمان تزریق نوبت دوم فرا رسیده، از مراجعه به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند. پس از ورود واکسن در روزهای آینده به استان، دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی های لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز