خبرگزاری کار ایران

افتتاح اینترنت پر سرعت 383 روستای استان اصفهان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

در ششمین روز از دهه مبارک فجر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور در روستای هفتشویه استان اصفهان پروژه اینترنت پرسرعت در 383 روستای استان اصفهان را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر واعظی، صبح امروز، پس از ورود به اصفهان ، با حضور در روستای هفت شویه این استان، اینترنت پر سرعت 383 روستای استان را افتتاح کرد.

دکتر واعظی در این مراسم با اشاره به دیدگاه مثبت، در  فضای سیاسی جهانی نسبت به ایران گفت: انشاءالله دولت بتواند در زمینه رفع مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان در سال 95  اقدام  کند و شکوفایی اقتصادی رخ دهد.

واعظی  با تاکید بر همدلی و همزبانی دولت و ملت افزود:‌ همانگونه که مسئله هسته ای را حل کردیم، با کمک هم، مسایل دیگر را نیز حل کنیم.

وی خاطر نشان کرد:  به منظور محرومیت زدایی از روستاها، دولت عزم جدی خود را در توجه به روستاها معطوف کرده است و خوشحالم اعلام کنم با اتصال6 روستای باقیمانده در این استان، تمام روستاهای استان دارای ارتباط تلفنی می شوند.

دکتر واعظی با بیان اهمیت ارایه اینترنت پرسرعت به روستاها ادامه داد: تاکنون 900 میلیارد تومان برای این امر اختصاص دادیم که امروز 383 روستا بهره برداری می شود و باقی 879 روستاها در نیمه نخست ماه شعبان به اینترنت پرسرعت متصل می کنیم .

وزیر ارتباطات از ارایه خدمات با اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت  خبر داد و گفت: در حال حاضر آموزش های مختلف به روستاییان عزیز ارایه می شود تا زمینه استفاده بهینه از این فضا فراهم و موجب رونق اقتصادی در روستاها شود.

وی تصریح کرد:‌ با ورود اینترنت پرسرعت به روستاها وزارت بهداشت هم با ارائه پرونده سلامت الکترونیک،‌ خدمات پزشکی از راه دور را ارائه می دهد و در نهایت به رفاه بیشتر روستاییان می انجامد.

دکتر واعظی با برشمردن دیگر مزایای اینترنت پرسرعت در روستاها اظهار داشت: به دنبال بهره برداری از اینترنت پرسرعت در 383 روستای استان، خدمات هم ارایه خواهد شد که در این صورت ارزشمند تر خواهد بود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اجرای پروژه ها در استان اصفهان افزود: امیدوارم استان اصفهان در این دولت با  گشایشی که در عرصه بین الملل رخ داده و با نگاه جهانیان به این استان، روز به روز مسیر توسعه و ترقی را طی کند.

 

کد خبر : ۳۴۴۶۴۲