خبرگزاری کار ایران

«برقراری ارتباط» کتابی برای ایجاد همدلی

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۸۷۱

کتاب «برقراری ارتباط» عناصر سازنده روابط سالم و آگاهانه را فاش می‌کند و تکنیک‌هایی را شرح می‌دهد که ما برای ارتباط با خودمان، ایجاد همدلی و بهبود روابطمان در خانه، محل کار و دنیایی وسیع‌تر نیاز داریم.

داشتنن لحن محبت‌آمیز هزینه‌ای ندارد - آیا فقط باید الفاظ‌مان را با دقت انتخاب کنیم تا بتوانیم از صمیم قلب با یکدیگر - و با خودمان - در این عصر نوین تکنولوژی ارتباط برقرار کنیم؟ چگونه می‌توانیم تشخیص دهیم کدام ارتباط برای ما خوب و کدام یک زهرآگین است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کتاب «هنر برقراری ارتباط» نوشته «تیچ نات هان» با ترجمه «مهین خالصی» توسط انتشارات ققنوس در ۱۱۰۰شمارگان با قیمت ۷۵۰۰تومان در ۱۶۰صفحه منتشر شد.

«تیچ نات هان» نویسنده، شاعر، پژوهشگر و راهب بودایی ذن، در سال ۱۹۲۶ در ویتنام به دنیا آمد و هم اکنون در اجتماعی رهبانی که در فرانسه بنیان نهاده زندگی می‌کند. او که نویسنده کتاب نیویورک تایمز به نام «خشم، اثر کلاسیک معجزه تمرکز حواس» و کتاب‌های بی‌شمار دیگری است، کارگاه‌های عمومی در سراسر جهان برگزار می‌کند و عزلتگاه‌های برقراری صلح با کهنه سربازان را هدایت می‌کند.

هان در سال ۱۹۶۷ نامزد جایزه صلح نوبل شد. متن پشت جلد کتاب، شامل دو کلام از دالای لاما، رهبر دینی بوداییان و مارتین لوترکینگ، رهبر سیاهپوست جنبش حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکا درباره تیچ نات هان است. این دو جمله در متن خود کتاب موجود نیست. جمله دالای لاما چنین است: «تیچ نات هان رابطه بین صلح درونی، صلح شخصی و صلح روی زمین را به ما نشان می‌دهد.» و جمله مارتین لوترکینگ چنین است: «تیچ نات هان مردی مقدس است، چون فروتن و پارساست، ادیبی با توانایی فکری بی کران»

این نویسنده با بکارگیری تجربه کاری‌اش با زن و شوهر‌ها، همکاران ودرگیری‌های بین المللی، عناصر سازنده روابط سالم و آگاهانه را فاش می‌کند. این کتاب سرشار از داستان‌های الهام بخش است و تکنیک‌های عملی پنج گامی را شرح می‌دهد که ما برای ارتباط با خودمان، ایجاد همدلی و بهبود روابطمان در خانه، در محل کار و در دنیایی وسیع‌تر لازم داریم.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

روزی شخصی از بودا سوال کرد: «آن فرد وقتی از دنیا برود، به نظر شما به کدام ملکوت خواهد رفت؟» بودا جواب داد: «شاید در این یا آن قلمرو ملکوتی متولد شود.» بعد شخص دیگری از بودا پرسید: «آن فرد وقتی از دنیا برود، به کجا خواهد رفت؟» بودا جواب داد: «او جایی نخواهد رفت.» شخصی که آن نزدیکی ایستاده بود از بودا پرسید که چرا او به دو نفر دو جواب متفاوت داده بود. بودا پاسخ داد که به شخصی که سوال می‌کند بستگی دارد، و گفت: «من متناسب با فهم شنونده و توانایی‌اش برای درک چیزهایی که می‌گویم صحبت می‌کنم»

این کتاب دارای ۹ فصل به نام‌های: «غذای ضروری»، «برقراری ارتباط با خود»، «کلیدهای برقراری ارتباط با دیگران»، «شش ورد برای گفتار محبت آمیز»، «وقتی که مشکلات پیش می‌آیند»،» «ارتباط آگاهانه در محل کار»، «ایجاد جامعه در جهان»، «ارتباط ما استمرار ماست» و «تمرین‌هایی برای روابط محبت آمیز» است که در هر کدام از این فصل‌ها درباره روابط انسان با خودش و با دیگران سخن می‌گوید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز