خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته کتاب درحوزه نشر الکترونیک اعلام شد

کد خبر : ۲۲۴۴۶۹

ناشران عمومی با نشر الکترونیک آشنایی کافی ندارند و به برخی علل، این نوع نشر در ایران هنوز به خوبی پا نگرفته است.

آخرین روز از هفته کتاب که با عنوان «کتاب و فناوری» نامگذاری شده است به حوزه نشر الکترونیک اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا، وهرز نوروزپور در این باره توضیح داد: شنبه یکم آذر، چهار برنامه اجرا می‌شود، از جمله اینکه فعالان حوزه نشر شامل سایت‌های اینترنتی فروش کتاب، کتابخانه‌های الکترونیک و پژوهشگران نشر الکترونیک تقدیر می‌شوند.

نوروز‌پور ادامه داد: همچنین نشستی با عنوان «بررسی وضع پژوهش‌های نشر الکترونیک» با حضور چهار استاد بنام این حوزه برگزار می‌شود. در عین حال برنامه سخنرانی‌ای هم با محوریت «وضع نشر الکترونیک در جهان» ترتیب داده‌ایم.

این فعال حوزه نشر الکترونیک افزود: عصر روز شنبه یکم آذر از هفته کتاب یک کارگاه علمی برای ۲۵ نفر از علاقه مندان به کتاب‌های الکترونیک ترتیب داده‌ایم تا تمامی مراحل تدوین و تولید کتاب‌های الکترونیک را به آنان آموزش دهیم.

نوروزپور درباره چالش‌های این نوع از نشر کتاب تاکید کرد: ناشران عمومی با نشر الکترونیک آشنایی کافی ندارند و به برخی علل، این نوع نشر در ایران هنوز به خوبی پا نگرفته است.

به گفته او، نویسندگان و ناشران عمدتا برای حفظ حقوق خود در صورت نشر الکترونیک نگرانی دارند و این موضوع به کپی‌های غیر مجاز و نادیده گرفتن حقوق مولفان و ناشران برمی‌گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز