خبرگزاری کار ایران

معاون امور هنری وزیر ارشاد خبر داد:

مشکل قرارداد گروه‌های نمایشی رفع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۳۳

معاون امور هنری از آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای بستن قرارداد با گروه‌های نمایشی خبر داد و از همه صاحب‌نظران خواست تا تحلیل‌ها و پیشنهادهایشان را به مدیران منتقل کنند.

علی مرادخانی اعلام کرد که پس از تسویه حساب بدهی یک میلیارد تومانی هنرمندان تئاتر، برنامه‌ریزی برای برطرف شدن مشکلات قرارداد گروه‌های نمایشی آغاز شده است: به مدیرکل هنرهای نمایشی و دیگر دوستان هم گفتم پی‌گیری کنند تا تکلیف قرارداد گروه‌های نمایشی هر چه سریع‌تر روشن شود و گروه‌ها با خیال راحت کار خود را ادامه بدهند.

به گزارش ایلنا؛ معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: از مدتی قبل پرداخت مطالبات هنرمندان تئاتر که از سال‌های گذشته باقی مانده بود، به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت. اعتباری برای این منظور پیش‌بینی نشده بود اما به هر حال وعده داده بودیم و وظیفه داشتیم مشکل را حل کنیم.

مرادخانی درباره منبع تامین‌کننده بودجه مورد نیاز توضیح داد: این بودجه را از یکی از معاونت‌ها قرض گرفتیم تا پس از تامین اعتبار بازگردانده شود، چون اگر تا زمان اختصاص اعتبارهای کلی یعنی آبان‌ماه صبر می‌کردیم و تسویه‌حساب‌ها در زمان اعلام شده اتفاق نمی‌افتاد خلف وعده کرده بودیم.

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: امیدوارم رایزنی‌ها با سازمان مدیریت به نتیجه برسد و برای سال آینده مشکل مالی نداشته باشیم. همچنین تلاش می‌کنیم به زودی طرح مشخصی برای به جریان افتادن قراردادهای گروه‌های نمایشی داشته باشیم.

مرادخانی در پاسخ به این سوال که قراردادها براساس قرارداد تیپ خواهد بود یا در شورای حمایت تعیین می‌شود، گفت: این نکته در دست بررسی است و حالا امکان اظهار نظر دقیق وجود ندارد. بعضی می‌گویند قرارداد تیپ حاصل سال‌ها اندیشه و فکر هنرمندان است. عده‌ای هم اعتقاد دارند قراردادها براساس تیپ باشد اما در نهایت انجمن تصمیم بگیرد. البته نیاز به فکر و کارشناسی دارد اما به نظرم می‌رسد می‌توانیم بخشی از این موضوع را به صنف واگذار کنیم تا نظر بدهند. با آقای علیرضا نادری و دیگر دوستان هیأت‌مدیره خانه تئاتر درباره مسائل گوناگون جلسه‌هایی برگزار کردیم که به مباحثمختلف رسیدیم اما در این زمینه جای نقد و نظر بیش‌تر وجود دارد.

معاون امور هنری درباره هنرمندانی که پرداخت مطالبات‌شان به تعویق افتاد اظهار داشت: باید از همه همکاران و هنرمندان تئاتر تشکر کنم که برخی‌شان حتی از سال ۸۵ صبوری کردند تا امکان پرداخت‌ها فراهم شود. امیدوارم بعد از این شاهد تعویق پرداخت‌ها نباشیم و بتوانیم بلافاصله پس از پایان کار با هنرمندان تسویه‌حساب کنیم. هر قدر فضای آرام بین مدیران و هنرمندان برقرار شود کارها بهتر پیش می‌رود که امیدوارم چنین فضایی را شاهد باشیم. همچنین امیدوارم هر چه زودتر با تشکیل شوراهای حمایتی جریان تئاتر کشور در مسیر خود قرار بگیرد و در شرایط مناسب حرکت کنیم. سپس به بحثکیفیت آثار و برنامه‌ریزی کلان برای تئاتر کشور برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز