خبرگزاری کار ایران

چهار کتاب تازه در نشر ققنوس

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۴۳۵

مردگان، راهکار(مشکلات خود را به فرصت تبدیل کنید)، گفتگو با آندری تارکوفسکی و کافور پوش عناوین کتاب‌های منتشر شده ققنوس است.

داستانمردگاننوشته مهدی فیاضی کیا در ۱۵۲ صفحه با تیراژ ۱۱۰۰ نسخه ازسوی نشر ققنوس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مخاطب در این داستان با دو خط داستانی مواجهه است که در زمان حال و گذشته به صورت هم زمان پیش می‌رود؛ در خط اول داستانی با موضوعات مدرن و روز و در خط دوم داستانی با موضوعات مذهبی و دینی مواجه خواهد می‌شویم که هر دو به طور موازی پیش می‌روند.

کتاب«راهکار»(مشکلات خود را به فرصت تبدیل کنید)نوشته فیل اشتوتس و بری میشلز با ترجمه سحر امین در ۲۳۱ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۱ هزارتومان نیز ازسوی همین ناشر منتشر شد.

کتاب درباره مسایلی چون ترس و شجاعت، ایمان به نیروهای متعالی، چرا افکار منفی قدرمتند هستند، اقتدار درونی و زمان استفاده از این اقتدار و عشق درونی و راهکارهای استفاده به موقع از آن بحثمی‌کند.

در پشت جلد کتاب این متن آمده: این کتاب، برای افراد خلاق چیزی بیش از یک کتاب است. در حقیقت دستورالعملی است که بارها و بارها به آن رجوع خواهید کرد. هر خواننده یک خلاق بلقوه است. اینکه همه کتاب را بخوانید یا گاهی از راهکارها استفاده کنید ما را خشنود نمی‌سازد. ما تنها در صورتی برنده هستیم که نتیجه خواندن این کتاب استفاده از راهکارها باشد. در آن صورت است که تبدیل به فردی خلاق خواهید شد.

کتاب دیگر نشر ققنوس؛«گفتگو با آندری تارکوفسکی»به کوشش جان جانویتو و ترجمه آرش محمد اولی در ۲۷۲ صفحه است که در ۱۱۰۰ نسخه با قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

این کتاب منتخبی از مهمترین مصاحبه‌های تارکوفسکی با نشریات بزرگ سینمایی جهان است. در این کتاب تارکوفسکی نه فقط به عنوان یک هنرمند بلکه به عنوان یک متفکر در کشف سرشت ناب سینما سخن می‌گوید. در میان هنرمندان معاصر سینما کمتر کارگردانی هست که چون تارکوفسکی شور و شوق برانگیزد.

هرچند که این کتاب شامل تمام مصاحبه‌هایی که تارکوفسکی در طول زندگی خود انجام داده نیست، اما تلاش شده گزیده‌ متنوعی از او در طول مسیر حرفه‌ای‌اش از اولین مصاحبه‌ها پس از نمایش خیره کننده «کودکی ایوان» در جشنواره فیلم تا آخرین مصاحبه‌هایی که قبل از مرگ نابهنگامش در دسامبر ۱۹۸۶انجام داد، در اختیار خواننده قرار گیرد.

سرفصل‌های این کتاب شامل عناوینی چون: فیلم شناسی، مواجه با تارکوفسکی، مصاحبه درباره «استاکر»، قرن بیستم و هنرمند، تارکوفسکی در ایتالیا است.

رمان«کافورپوش»نوشته عالیه عطایی نیز توسط نشر ققنوس؛ در ۱۸۴ صفحه و شمارگان۱۱۰۰ نسخه با قیمت ۸۵۰۰ تومان منتشر شده است.

«تابستان و بهاری که رفته بود» «زمستان زودرس و پاییزی که در راه ماند» و «سال کبیسه» فصل های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

این کتاب راجع به خواهر و برادری است که یکدیگر را گم کرده‌اند و برادر به دنبال خواهر می‌گردد که اتفاقاتی یکسان برای هردوی آنها می‌افتد…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز