خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

مردم حاضرند با پس دادن یارانه‌ها قدرت خرید گذشته را داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۹۴

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها منجر به افزایش بی‌رویه نرخ تورم شده است، بنابراین اینکه اظهار شود با هدفمند کردن یارانه‌ها قدرت خرید اقشار ضعیف همانند کارگران بالا رفته دور از انصاف است.

ایلنا- قزوین: دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: دریافت یارانه‌ها برای کارگران به‌صرفه نیست و در بهبود وضعیت معیشت آن‌ها بی‌تاثیر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عید علی کریمی در انتقاد به بخشی از سخنرانی روز بیست وهفتم دی ماه  رئیس دولت در صحن علنی مجلس در خصوص آمادگی دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندکردن یارانه‌ها، افزود: دولت باید ابتدا مشکلات اقتصادی مرحله اول را حل کند و بعد وارد فاز دوم شود چرا که با ورود به فاز دوم در شرایط فعلی، کشور بیش از پیش درگیر مشکلات اقتصادی می‌شود.

وی افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها منجر به افزایش بی‌رویه نرخ تورم شده است، بنابراین اینکه اظهار شود با هدفمندکردن یارانه‌ها قدرت خرید اقشار ضعیف همانند کارگران بالا رفته دور از انصاف است.

کریمی ضمن بیان اینکه با هدفمند کردن یارانه‌ها کالاهای مصرفی با افزایش قیمت ناگهانی مواجه شده‌اند، افزود: حقوق دریافتی کارگران با تورم موجود همخوانی ندارد و وضعیت ایجاد شده به نفع کارگران و قشر محروم جامعه نیست.

به گفته دبیراجرایی خانه کارگر قزوین اقشار ضعیف جامعه حاضرند یارانه‌هایی را که تا کنون رئیس‌جمهور به آنان پرداخت کرده است پس بدهند اما دولت قدرت خریدشان را به آنان بازگرداند.

این فعال کارگری اضافه کرد: عمده مبلغ دریافتی یارانه‌ها، صرف هزینه‌های مختلف از جمله انرژی و سایر کالاهای مصرفی که قیمتشان چندین برابر شده‌است، می‌شود.

کریمی در ادامه افزود: طبق وعده‌های رئیس دولت که قرار بود در طی مراحل اجرای فاز اول طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، ثروت ثروتمندان بین فقرا تقسیم شود تا به امروز این امر عملی نشده بلکه این موضوع هم اکنون برعکس شده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: مقدار پولی که امروز دولت به عنوان یارانه نقدی می‌پردازد کفاف تورم را نمی‌دهد و با افزایش آن نیز تاثیری در میزان و قدرت خرید مردم ایجاد نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز