خبرگزاری کار ایران

وعده‌ها برای بزرگترین پروژه بهسازی بافت فرسوده كشور محقق نشد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۳

مساحت کل بافتی که باید بهسازی و نوسازی می‌شد 360 هکتار با 13 هزار پلاک بسیار ریز بوده که تا سال 90 مبلغ 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی هزینه شده است.

مشهد – ایلنا: شهردار منطقه ثامن مشهد از کوتاهی دولت در حمایت از نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محسن برزویی در جلسه شهرداران ادواری مشهد با انتقاد از وعده های اجرایی نشده دولت در زمینه بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی گفت: پرداخت نکردن 250 میلیارد تومان از سال 84 به صورت سالانه، فاینانس و اختصاص بخشی از سود یارانه‌ها و همچنین مصوبات سفر اخیر از جمله برنامه های وعده داده شده دولت برای اجرایی کردن این پروژه بود. 

وی با بیان اینکه تاکنون این طرح  52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: تا سال 90 مبلغ 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی هزینه شده است.

برزویی ادامه داد: مساحت کل بافتی که باید بهسازی و نوسازی می‌شد 360 هکتار با 13 هزار پلاک بسیار ریز بوده است.

به گفته وی از مبلغ فوق 6 هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرایی کردن پروژه‌های مختلف و 3 هزار و 500 میلیارد تومان هم برای احداث فضاهای عمومی هزینه شده است.

این مقام مسئول در خصوص راه‌های تامین منابع اعتبار برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی، خاطرنشان کرد: حضور سرمایه‌گذاران، اجرای پروژه‌های مشارکتی، انتشار اوراق مشارکت و... از جمله این موارد بوده است.

وی تاکید کرد: تا 30 درصد سود را برای سرمایه گذاران تضمین می‌کنیم.

برزویی افزود: برای تامین منابع همچنین فروش متری واحد نیز داشته‌ایم که واحدهای 50 متری را به متقاضیان واگذار می‌کردیم و در این امر تاکنون هزار واحد واگذار شده و هزار واحد هم تا عید نوروز واگذار خواهد شد.

وی در خصوص اوراق مشارکت منتشر شده برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی نیز بیان کرد: 600 میلیارد تومان اوراق مشارت در این خصوص از سال 87 تا سال 90 منتشر شده است.

شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به ارائه طرح اولیه بهسازی و نوسازی این بافت در سال 1374، عنوان کرد: از 13 هزار پلاک ریز، 9000 پلاک در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد تاکنون 5700 مورد خریداری شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر پلاک‌هایی که تاکنون خریداری شده است، به 4000 پلاک نیز اجازه ساخت‌وساز داده شده است.

برزویی در ادامه سخنان خود از 365 پروژه طراحی شده تجاری و اقامتی در برنامه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد پروژه طراحی شده 32 مورد تاکنون به اتمام رسیده است و 134 مورد نیز در مراحل مختلف ساخت و آماده‌سازی هستند.

وی از اجرای تونل مشترک انرژی در طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی برای اولین‌بار در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح برای جلوگیری از کنده‌کاری در آینده در این محدوده اجرا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز