خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

البرز به یک هزار مدرسه جدید نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۱۶

کمبود فضاهای آموزشی البرز تا آغاز سال تحصیلی جدید برطرف شود/ دستگاه‌های اجرایی استان در رفع معضل بی‌سوادی دخیل هستند.

ایلنا: استاندار البرز بر رفع کمبود فضاهای آموزشی بر اساس ضرورت‌های پیش بینی شده تا آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج اصغر عربیان با بیان این مطلب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: همپوشانی در جهت رفع کمبود فضاهای آموزشی مورد نیاز و ضروری استان در کوتاه مدت مهم‌ترین اقدامی است که باید از سوی مسئولان ذیربط مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید باید فضاهای آموزشی که مراحل پایانی عملیات بازسازی و نوسازی را طی می‌کنند به فضاهای موجود اضافه شوند تا در شروع سال تحصیلی با مشکل کمبود فضاهای آموزشی با توجه به تراکم جمعیت دانش آموزی استان مواجه نشویم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان البرز در ادامه سخنان خود به نیاز این استان به یک هزار مدرسه اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های کار‌شناسی به عمل آمده استان البرز به هزار مدرسه جدید نیاز دارد که باید در طول برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه ریزی و تعریف شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش و فعالیت خیران مدرسه ساز در جهت یاری رساندن به مسئولان در زمینه افزایش سرانه‌های آموزشی استان افزود: افزوده شدن ۱۲ مدرسه جدید خیر ساز در سال تحصیلی آینده اقدام مثبتی است که می‌تواند مدیران نواحی مختلف آموزش و پرورش را در مدیریت صحیح مدارس یاری دهد.

رفع معضل کم سوادی و ریشه کنی بی‌سوادی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار البرز بر آن تاکید کرد و افزود: در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در رفع این معضل دخیل و مسئول هستند که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان دستگاه‌های مختلف استان قرار گیرد.

عربیان با مثبت ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته از سوی آموزش و پرورش در راستای رفع معضل بی‌سوادی از البرز یادآور شد: به گفته مسئولان امر در حال حاضر استان البرز با ۸/۹۵ درصد نرخ باسوادی، رتبه دوم کشور را به لحاظ میزان جمعیت باسواد به خود اختصاص داده است که امید می‌رود در سایه تعامل بیشتر میان مسئولان استان شاهد ریشه کنی بی‌سوادی از این استان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز