خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

کانون انجمن‌های صنفی باید تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۵۳

ایجاد تشکل‌های عالی کارگری از ضروریات استان است/ نقش کار آفرینان در اصلاح و کاهش تنش‌های کارگری موثر است/ «بیل گیتس» اگر در ایران بود نمی‌توانست یک چایخانه را اداره کند.

ایلنا: در هشتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان بر‌تر استان البرز که صبح روز دوشنبه در محل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار گرددید از۹ تن از کارآفرینان بر‌تر استان البرز در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات طی مراسمی تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش ایلنا در کرج در این جشنواره که با حضور معاونین برنامه ریزی و اشتغال و نیز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور و شماری از کارآفرینان و اعضای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد، علی ایمانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان این مطلب که تعاریف متفاوتی از کارآفرین ارائه شده است، اظهار داشت: واژه کارآفرین همواره با تعاریفی از جمله مخترع، تلاشگر، ریسک پذیر، نوآور و... مطرح بوده است.

وی ادامه داد: کارآفرین با قرار گرفتن بین کارگر و کارفرما همچون واسطه‌ای در اصلاح و کاهش تنش‌های کارگری نقش دارد.

ایمانی افزود: با توجه به شعار مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ که با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی مزین گردید می‌توان گفت که کارآفرینان در حقیقت حماسه سازان اقتصادی هستند که می‌توانند بستر لازم برای ایجاد اشتغال و تولید و عدم وابستگی به بیگانگان را فراهم آورد.

وی در ادامه ضمن اشاره به تشکل‌های کارگری موجود در استان، بر تشکیل پنجره واحد کارگری تاکید کرد و گفت: از بدو ورود به این مجموعه برای تشکیل این واحد تلاش‌هایی جدی صورت گرفت و تشکیل شوراهای سازش در استان بر همین اساس بوده است. که می‌تواند به عنوان یک بخش موثر در تنظیم روابط کار در محیط‌های کار و تولید مدنظر قرار گیرد.

قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایجاد تشکل‌های عالی کارگری را از دیگر ضروریات استان دانست و یادآور شد: نمایندگان این تشکل‌ها در تشکل‌های عالی کارگری از جمله شورای عالی کار حضور دارند که تاثیر مثبتی در انعکاس خواسته‌های این قشر دارند.

این مسئول با اشاره به وجود ۴۳ تشکل کارفرمایی در استان تاکید کرد: باید بتوانیم کانون انجمن‌های صنفی را برای حضور نمایندگانی از این کانون‌ها در تشکل‌های کشوری ایجاد کنیم و توسعه دهیم.

در ادامه این مراسم مرتضی سلطانی رئیس خانه صنعت و معدن استان البرز و مدیرعامل شرکت زر ماکارون گفت: مهم‌ترین شاخص کارآفرینی سخاوت و گشاده دستی است. کارآفرینی ادبیات دارد و یک شبه پدید نیامده است؛ به ویژه در سرزمین ما که تولید عبادت است.

وی با اشاره به شرایط سخت تولید در کشور تصریح کرد: سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم به طوری که حتی «بیل گیتس» با همه توانمندی‌هایش اگر در ایران بود نمی‌توانست یک چایخانه را اداره کند؛ اما کارآفرینان ما توانستند.

مدیرعامل زرماکارون افزود: کارآفرینان ما تنها به کارآفرینان زنده محدود نمی‌شوند چراکه شهید چمران‌ها در دوران جنگ، کارآفرین دفاعی این کشور بود.

سلطانی در ادامه خطاب به کارآفرینان رسیدن به موفقیت را در گرو همدل شدن با مسئولان دانست و تاکید کرد: نباید بین ما و مسئولان دیواری و فاصله‌ای باشد و کارآفرین باید در تمام حوز‌ها کمال و تمام حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه تولید شرف یک ملت است، تصریح کرد: اگر بار‌ها به دنیا بیایم باز هم وارد همین عرصه خواهم شد.

سلطانی گفت: هر چه شرایط کار را برای کارآفرینان این سرزمین سخت‌تر کنند، کارآفرینان محکمتر پای تولید خواهند ایستاد.

امیر یزدی معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار البرز نیز در بخش دیگری از این جشنواره با اشاره به تحریم‌ها اظهار داشت: مدعی نیستیم که تحریم‌ها اثر نداشته اما آثار مورد نظر تحریم کنندگان را نگذاشت.

وی گفت: تحریم کنندگان درصدد شکنندگی ما بودند که با همه مشکلات و گرفتارهای موجود به مدد وجود کارآفرینان و تلاشگران عرصه کار و تولید نتوانستند به آن برسند.

یزدی تصریح کرد: ما و مسئولان استان و کشور وظیفه داریم تا در کنار کارآفرینان مشکلات و مسائل این قشر را برطرف نمائیم و در حد توان خود موانع فراروی این عزیزان را تسهیل نموده و زمینه ساز تحقق شعار حماسه اقتصادی که رهبر معظم انقلاب فرمودند باشیم.

در پایان این جشنواره از ۹ کارآفرین بر‌تر در سه بخش صنعت، کشاورزی وخدمات با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدایایی تقدیر به‌عمل آمد که اسامی آنان به شرح زیر می‌آید:

در بخش صنعت مرتضی سلطانی از شرکت زر ماکارون، هاله حامدی فر از موسه تحقیقاتی تولیدی سیناژن، منوچهر سلطانی از شرکت ایران آوند، پدرام بهبودی از شرکت حامی نوزاد پارس، محمد شهپری مطلق از شرکت اتحاد پلاست البرز، و علی عباسی‌زاده آتشگاه از گروه صنعتی آتشگاه تجلیل شد.

همچنین در بخش کشاورزی از مسعود قنبری امیر از شرکت مرغک و احمد امیرپور از پرورش ماهی برکه و در بخش خدمات نیز از وحید دهقانی فیروز آبادی از شرکت پردا گس‌تر تجلیل گردید.

همچنین در انتهای این مراسم از شش تن از کارآفرینان استان که در سال‌های گذشته موفق به کسب رتبه‌های بر‌تر در استان گردیدند تحت عنوان «کارآفرین شایسته تقدیر» با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز