خبرگزاری کار ایران

معاونت پیش گیری سازمان دامپزشکی کشور:

طرح واکسیناسیون دام ها و طیور 10 میلیارد ریال هزینه برای کشور داشته است

asdasd

تاکنون طرح واکسیناسیون دام ها و طیور 10 میلیارد ریال برای کشور هزینه داشته و مقابله با این بیماری در اولویت اول بیماری های واگیر دار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.

ایلنا - کرج: در حال حاضر با توجه به اعلام آمادگی انستیتو پاستور برای تولید واکسن در حجم انبوه،تفاهم نامه ای مابین سازمان دامپزشکی و محیط زیست منعقد شده است.

معاونت پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در همایش روز جهانی هاری طی نشست خبری با خبرنگاران در کرج، گفت: سالانه 400 هزار دوز واکسن هاری جهت مقابله و پیش گیری از بیماری هاری در کشور استفاده می شود.

محسن مشکات افزود: در سال های گذشته سالانه 350 هزار دوز واکسن هاری از خارج کشور وارد می شد، این در حالی است که 50 هزار واکسن در انستیتو پاستور ایران تولید می شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اعلام آمادگی انستیتو پاستور برای تولید واکسن در حجم انبوه، تفاهم نامه ای مابین سازمان دامپزشکی و محیط زیست منعقد شده است.

به گفته مشکات کلیه واکسن ها جهت مقابله با بیماری هاری در سطح کشور، توسط انستیتو پاستور تولید می شود.

وی ادامه داد: تولید واکسن خوراکی جهت واکسیناسیون حیات وحش با توجه به مشکلات واکسیناسیون دام ها و طیور در روستاها،در حال اجرا است.

مشکات در پایان گفت: تاکنون طرح واکسیناسیون دام ها و طیور 10 میلیارد ریال برای کشور هزینه داشته است و مقابله با این بیماری در اولویت اول بیماری های واگیر دار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز