خبرگزاری کار ایران

اداره كل دامپزشكی استان البرز اعلام کرد:

آمادگی كامل به منظور واكسیناسیون رایگان علیه بیماری تب برفكی

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۲۲

در این طرح در مجموع بیش از یكصد هزار رأس گاو در طول 30 روز كاری با كمك بخش دولتی و خصوصی علیه بیماری تب برفكی ایمن خواهند شد/ این طرح همزمان با سراسر کشور در 18 استان شمالی كشور از تاریخ 15/03/92 آغاز خواهد شد.

ایلنا: مسئول اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره كل دامپزشكی استان البرز از آمادگی کامل این اداره به منظور اجرای مرحله اول طرح سراسری واكسیناسیون علیه بیماری تب برفكی در گاوداری های صنعتی و سنتی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج مسعود عصار با اعلام این خبر افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در 18 استان شمالی كشور از تاریخ 15/03/92 آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بیماری تب برفكی یكی از مسری ترین و زیانبارترین بیماری های دامی است كه خسارت اقتصادی فراوانی در دامداری های درگیر ایجاد می كند.

این مسئول با بیان این مطلب که این طرح بصورت رایگان اجرا خواهد شد بیان داشت: در این طرح ابتدا گاوداری های صنعتی تحت پوشش مایه كوبی در خواهند آمد و سپس جمعیت گاوی سنتی و روستایی واكسینه خواهند شد.

عصار در پایان اعتبارات این طرح را بالغ بر 500 میلیون ریال ذکر و با اشاره به این مطلب که واكسن مورد نیاز آن تأمین شده افزود: در این طرح در مجموع بیش از یكصد هزار رأس گاو در طول 30 روز كاری با كمك بخش دولتی و خصوصی علیه بیماری تب برفكی ایمن خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز