خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه در کرج گفت:

بیشترین بافت فرسوده درمناطق حاشیه نشین کرج قراردارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۸۸

حاشیه نشینی و وجود سکونتگاه‌های غیررسمی در 14 شهر استان البرز سهم بسزایی در آمار بالای بافت‌های فرسوده این استان دارد.

ایلنا: مدیرعامل شركت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری گفت: تاکنون 1380 هکتار بافت فرسوده در استان البرز شناسایی شده است که بیشترین بافت فرسوده درمناطق حاشیه نشین کرج قراردارد.

به گزارش ایلنا در کرج، معاون وزیر راه با بیان این مطلب در هنگام بازدید از مناطق حاشیه نشین و بافت‌های فرسوده این استان افزود: متاسفانه حاشیه‌نشینی و وجود سکونتگاه‌های غیررسمی در 14 شهر استان البرز سهم بسزایی در آمار بالای بافت‌های فرسوده این استان دارد.

کیانپور درادامه ضمن بازدید از مناطق؛ كلاك - حسن آباد - اختر آباد مهر شهر و خط 4 حصار شهرستان کرج با اشاره به هجم بالای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در این مناطق بیان داشت: آمار 785 هکتاری بافت فرسوده در شهرستان کرج بیانگر میزان بالای وجود این مناطق در این شهرستان است.

وی در ادامه گفت: تاکنون در خصوص نوسازی این مناطق؛ كمكهای ویژه‌ای درقالب تسهیلات ساخت از طریق بانك مسكن و سایر بانكها از قبیل بانك ملی، تجارت و سپه شده است.

صابونی مدیركل راه و شهر سازی استان البرز نیز در حاشیه این بازدید حضور داشت که ضمن اشاره به وجود تسهیلات جهت ساخت و ساز بافت‌های فرسوده بیان داشت: طبق قانون 50 درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

در ادامه رئیس اداره بافت های فرسوده شهری استان البرز نیز به اقدامات انجام شده درخصوص نوسازی و بهسازی این بافت‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش و ترغیب ساكنین در بافت فرسوده و مدیران مرتبط با بافت، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی در مقطع كارشناسی ارشد و دكترا، انعقاد تفاهم‌نامه با ادارات و اجرای پروژه‌های مشترک در جهت توانمندسازی ساکنین این مناطق در نوسازی و بهسازی این سكونتگاه‌ها؛ ازجمله اقدامات انجام شده در این خصوص است.

وی در پایان 3 شاخص اصلی ریزدانگی - نفوذ ناپذیری و ناپایداری را از شاخصه‌های اصلی این مناطق برشمرد و اظهار داشت: مناطقی که دارای این شاخص‌ها باشند؛ بعد از شناسایی به تصویب كمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی رسیده و مشمول استفاده از این تسهیلات می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز