خبرگزاری کار ایران

مراسم چهارشنبه سوری در کانون پرورش فکری البرز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۱۳

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم زمان با سراسر کشور در چهارشنبه پایانی سال و هم زمان با برگزاری مراسم چهارشنبه سوری فعالیت های ویژه ای اجراء می کنند.

صفی الله رمضان خانی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز گفت: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم زمان با سراسر کشور در چهارشنبه پایانی سال و هم زمان با برگزاری مراسم چهارشنبه سوری فعالیت های ویژه ای اجراء می کنند.

به گزارش ایلنا در کرج وی در توضیح ریشه های تاریخی؛ باستانی و فرهنگی برگزاری این مراسم در ادامه افزود: چهارشنبه سوری، یک جشن بهاری است که پیش از رسیدن نوروز برگزار می شود و مردم کشور ما از دیر باز در این روز برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهایشان مراسمی را برگزار می کنند که ریشه اش به قرن ها پیش باز می گردد.

وی با بیان این مطلب که در سال های اخیر برگزاری این مراسم؛ به دلیل برداشت غلط از این سنت باستانی در هیاهوی انفجارها درحال از بین رفتن می باشد گفت: ما به عنوان خادمان کودکان و نوجوانان نباید بگذاریم که در اثر هیجانات متفاوت اصالت تاریخی این روز از بین برود.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم تا کودکان و نوجوانان با اجرای صحیح این فعالیت و مراسم؛ ضمن حفظ این سنت تاریخی، نشاط،همبستگی و وحدت را نیز فرا گیرند.

رمضان خانی اظهار داشت: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز سعی خواهیم کرد که با تدارک برنامه های مناسب برای این روز سهم به سزایی را در آشنایی هر چه بهتر و بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ این روز داشته باشیم.

وی در پایان به تشریح برنامه های ویزه این کانون در این روز پرداخت و گفت: از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این روز می توان به بیان تاریخچه چهارشنبه سوری در قالب فعالیت جذاب قصه گویی، ساخت عروسک مبارک و بیان تاریخچه آن،جشنواره استقبال از نوروز و بر افروختن فانوس های کوچک به عنوان فانوس آرزوها اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز