خبرگزاری کار ایران

رئیس فن آوری اطلاعات اداره حمل و نقل البرز:

دستگاه‌های تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان البرز افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۰۲

استقرار این دستگاه ها به منظور استخراج دقیق آمار و اطلاعات میزان تردد و تحلیل کاربردی آن در جهت برنامه ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت و افزایش ایمنی تردد ضروری بود.

تعداد دستگاه های تردد شمار برخط نصب شده در محورهای ارتباطی برون شهری استان البرز به 22 دستگاه افزایش یافته که این میزان نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش ایلنا در کرج مهدی شاملو رئیس اداره فن آوری اطلاعات اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز با اعلام این خبر گفت: در ابتدای سال جاری تعداد دستگاه های تردد شمار استان 11 دستگاه بود که در طی سال به 22 دستگاه افزایش یافته است.

وی با اشاره به وجود تعدادی از پرتردد ترین محورهای کشور در استان البرز، گفت: با توجه به شرایط و موقعیت استان البرز که در تمام طول سال از تردد بسیار بالایی در محورها ارتباطی برون شهری برخوردار است، لزوم گسترش تعداد تردد شمارها برای استخراج دقیق آمار و اطلاعات میزان تردد و تحلیل کاربردی آن به منظور برنامه ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش ایمنی تردد ضروری بود و در همین راستا این اداره کل این امر را در دستور کار خود قرار داد و موفق به افزایش 100 درصدی این دستگاه ها در سطح راه های اصلی استان شد.

شاملو در خصوص کارکرد این دستگاه ها گفت: دستـگاههای تردد شمار برخط (آنلاین) یكی از زیر مجمـوعه های حـمل و نقل هوشمند (ITS) می باشد كه در حال حاضر مورد استفاده این اداره كل قرار گرفته است و در پی نصب و راه اندازی این سامانه در محورهای موردنظر، امکان اخذ اطلاعات لحظه ایی تردد وسایل نقلیه به تفكیك سبك و سنگین، شناسایی ساعات اوج سفر و معرفی آن به رانندگان، شناسایی و معرفی ساعات اوج تردد محورها به پلیس راه برای نظارت و كنترل بیشتر، شناسایی محورهای دارای تخلفات سرعت و فاصله غیر مجاز و اعمال اقدامات پیشگیرانه، مقایسه میزان تردد محورها نسبت به ظرفیت آنها و برنامه ریزی لازم برای توسعه و شناسایی محورهای دارای تردد بالا و نظارت و كنترل بیشتر برای حفظ و نگهداری از نتایج كاربرد دستگاههای تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان می باشد.

شاملو در خصوص محل نصب این دستگاه ها گفت: تمام محورهای اصلی استان از جمله آزاد راه تهران- کرج- قزوین، ماهدشت – اشتهارد، کرج – چالوس، جاده قدیم کرج – قزوین، جاده مخصوص، محور بویین زهرا – اشتهارد در مسیرهای رفت و برگشت مجهز به دستگاه های تردد شمار شده اند و میزان ترافیک ان ها به صورت لحظه ای قابل دریافت است.

رئیس اداره فن اوری اطلاعات اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان البرز، افزود: اطلاعات استخراج شده از این دستگاه ها در مرکز مدیریت را ه های استان تجمیع شده و علاوه بر تحلیل آماری و محتوایی آمارهای دریافت شده از دستگاههای ترددشمار، از طریق سامانه پیام کوتاه به صورت هفتگی برای مسئولان استانی ارسال می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، در سال آینده راه های فرعی استان نیز به دستگاه های تردد شمار مجهز شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز