خبرگزاری کار ایران

نماینده کرج:

رفتار کلیشه‌ای برای ترغیب افراد به مطالعه پاسخگو نیست

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۱۷

به روز نبودن منابع مطالعه در رشته ها و موضوعات مختلف انگیزه مطالعه در نسل جوان کشور را پایین آورده است/پیشترفت تکنولوژی امکان مطالعه راحت تررا برای افراد ایجاد کرده است/ایران کشوری است که بخش بسیاری از تمدن و فرهنگ خود را در طول قرن های گذشته از طریق کتاب و منابع علمی به جهانیان معرفی کرده است/

ایلنا – کرج: محمد جواد کلیوند نماینده مردم کرج گفت: به روز نبودن منابع مطالعه در رشته ها و موضوعات مختلف انگیزه مطالعه در نسل جوان کشور را پایین آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا وی با بیان این مطلب که ایران کشوری است که بخش بسیاری از تمدن و فرهنگ خود را در طول قرن های گذشته از طریق کتاب و منابع علمی به جهانیان معرفی کرده است افزود: افزایش انگیزه و علاقه در مردم برای مطالعه مهمترین راه برای گنجاندن موضوع مطالعه در سبد زندگی خانواده ها است.

نماینده مردم کرج در ادامه با اشاره به این مطلب که پیشترفت تکنولوژی امکان مطالعه راحت تررا برای افراد ایجاد کرده است تصریح کرد: امروزه با ایجاد شرایطی از جمله گنجاندن حجم وسیعی از کتاب ها در تلفن همراه یا یارانه شخصی، وجود ایستگاه های مطالعه در سطح شهر و... افراد می توانند به راحتی ساعات و یا حتی دقایقی از روز خود را صرف مطالعه مفید کنند.

وی یکی از عوامل افزایش انگیزه برای مطالعه را جدید و به روز بودن منابع مطالعه در رشته ها و موضوعات مختلف دانست و افزود: افرادی که امکان تالیف کتاب را دارند باید از جدید ترین منابع و به روز ترین اطلاعات در حوزه خود برای نگارش یک کتاب استفاده کنند.

کولیوند تاکید کرد: دیگر رفتار کلیشه ای برای ترغیب افراد به مطالعه پاسخ گو نیست و مسئولین باید افراد به ویژه نسل دانش آموز و دانشجو را با سوق دادن به سمت دانش پژوهی به صورت ناخودآگاه به سمت مطالعه راهنمایی کنند.

نماینده کرج تصریح کرد: باید وقتی را برای افراد در مدارس و دانشگاه ها آزادکنیم تا بتوانند به راحتی به پژوهش آزاد بپردازند و از این طریق با روشهای مطالعه و منابع جدید آشنا شوند.

وی در پایان گفت: موسسات فرهنگی، مدارس، دانشگاه ها با برنامه های خود می توانند در درونی سازی مطالعه در افراد تاثیرگذار باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز