خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز تاکید کرد:

کسی حق ندارد نظر خود را در انتخاب شهرداران به شوراها تحمیل کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۶۹

شوراهای اسلامی بر اساس معیارهای اصلح گزینی نسبت به انتخاب شهرداران اقدام کنند./ انتخاب شهرداران با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی و در راستای خواست مردم باید باشد.

ایلنا: استاندار البرز شوراهای اسلامی شهر و روستا را نماد مردم سالاری دینی در کشور عنوان کرد و گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان و منتخبان مردم در پارلمان‌های محلی باید با انتخاب آزادانه، منافع مردم را مورد توجه قرار دهند تا حقی از آنان تضییع نشود.

به گزارش ایلنا در کرج، اصغر عربیان با بیان این مطلب در آستانه آغاز فعالیت چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: رای اعضای شوراهای اسلامی به عنوان منتخبان مردم باید محترم شمرده شود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی نیز باید بر اساس معیارهای پذیرفته شده و با لحاظ شرایط عمومی و اختصاصی مبادرت به اصلح گزینی نمایند.

این مسئول تصریح کرد: بدون شک خواست مردم از نمایندگان خود عدم تاثیرپذیری از هرگونه تهدید یا تطمیع در انتخاب شهردار است.

اصغر عربیان با اشاره به اینکه برخی افراد خارج از مجموعه با ولع به دنبال منافع شخصی بوده و جو عمومی را ملتهب می‌کنند، افزود: غیر از اعضای شوراهای اسلامی کسی حق تصمیم گیری یا تحمیل نظر خود را ندارد اگرچه آحاد جامعه حق دارند پیشنهاد خود را ارائه نمایند اما مهم تصمیم اعضای شورا بر اساس معیارهای مشخص است.

وی گفتمان حاکم بر فضای استان را گفتمان خدمتگزاری خواند و یادآور شد: در سایه حاکم کردن روح خدمتگزاری صادقانه به مردم است که می‌توان مسیر توسعه استان را هموار کرد در این راستا شوراهای اسلامی به عنوان پارلمان‌های محلی که باید در جهت رفاه و خدمت رسانی به مردم گام بردارند باید با پرهیز از سیاسی کاری و توجه به عمران و آبادانی شهر گامهای موثری در جهت آبادانی استان بردارند.

استاندار البرز همچنین تاکید کرد: در راستای اجرای صحیح قانون شوراهای اسلامی، معیارهای اعلام شده قانونی و منطقی را در انتخاب شهرداران رعایت نمایند چراکه پس از انتخاب و معرفی شهرداران جدید، دستگاه‌های مسئول در فرایند بررسی و تائید صلاحیت در ‌‌نهایت استانداری طبق موازین قانونی و معیارهای اعلام شده اظهارنظر کرده و در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی نسبت به صدور احکام شهرداران اقدام خواهد کرد.

گفتنی است گردهمایی اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان، روز چهارشنبه ۱۳ شهریور در محل استانداری البرز با حضور اصغر عربیان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز