خبرگزاری کار ایران

برگزاری سومین جشنواره تئاتر استانی البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۴۶

فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع مقدس، متون محلی از جمله محورهای اصلی آثار نمایشی است و بهره گیری از نویسندگان بومی استان در نگارش نمایشنامه‌ها از شاخصه‌های بدیع در این دوره از جشنواره به شمار می‌رود.

ایلنا: سومین جشنواره تئا‌تر استانی البرز ۶ مهرماه کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا در کرج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در این خصوص گفت: از مجموع ۱۰۰ متن نمایشی که پس از فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ۳۸ متن به بخش رقابتی راه یافت که طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده از ۱۵ شهریورماه بازبینی آثار توسط اعضای هیئت شورای نظارت بر تئا‌تر استان انجام خواهد شد و ۸ اثر نیز در بخش جنبی تحت عنوان «نمایشنامه خوانی» بازبینی خواهد شد.

مجتبی ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه استقبال هنرمندان از دور سوم جشنواره استانی تئا‌تر بی‌نظیر و بسیار گسترده بوده است، به مقایسه حضور هنرمندان در این دور از جشنواره در مدت مشابه پرداخت و گفت: بیشترین آثار شرکت کنندگان از شهرستانهای کرج، ساوجبلاغ، اشتهارد و نظرآباد بوده و در مقایسه با جشنواره دوم نشان از حضور گستردهٔ هنرمندان دارد.

وی افزود: تمرین گروه‌های نمایشی از ۲۰ روز گذشته آغاز شده و تا ۱۵ شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت و در حال حاضر فضاهای تئا‌تر شهر، سینما تئا‌تر چمران، پلاتوی اداره کل ارشاد پذیرای گروه‌های نمایشی برای اجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهار داشت: گروه‌های نمایشی بعد از بازبینی در مرحله پایانی بر روی صحنه سومین جشنواره تئا‌تر البرز قرار می‌گیرند و از ۶ لغایت ۱۰ مهرماه به رقابت آثار بومی می‌پردازند.

این مسئول در ادامه صحنه تئا‌تر شهر کرج، سالن آمفی تئا‌تر استاد سیروس صابر و پلاتوی اداره کل ارشاد را پایگاه عرض اندام هنرمندان البرزی در این جشنواره ذکر کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع مقدس، متون محلی از جمله محورهای اصلی آثار نمایشی است و بهره گیری از نویسندگان بومی استان در نگارش نمایشنامه‌ها از شاخصه‌های بدیع در این دوره از جشنواره به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز