خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خوی:

پذیرش بی‌رویه دانشجوی پرستاری در دانشگاه آزاد به کیفیت خدمات آسیب می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۰

درست که ما با کمبود پرستار مواجه هستیم و باید تعداد پرستاران کشور افزایش یابد اما با چه کیفیتی می‌خواهیم این کار را انجام دهیم و کیفیت خدمات این پرستاران در آینده چطور خواهد بود.

ایلنا - خوی: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خوی گفت: دانشگاه آزاد خوی برای کسب درآمد امسال به پذیرش ۱۶۰ دانشجوی پرستاری اقدام کرده است در حالی که دو بیمارستان کوچک این شهر ظرفیت آموزش و جذب این دانشجویان را ندارد و معلوم نیست این دانشجویان با چه کیفیتی قرار است آموزش ببینند.

به گزارش ایلنا، حسین متعارفی افزود: دانشگاه آزاد خوی طی سالهای اخیر هر سال به پذیرش حدود ۱۰۰ دانشجوی پرستاری اقدام کرده است ولی امسال این میزان را باز هم افزایش داده و ۱۶۰ دانشجوی پرستاری پذیرش کرده است.

وی ادامه داد: این حجم دانشجوی پرستاری با امکانات شهر کوچکی مثل خوی که فقط دو بیمارستان کوچک دارد، تناسب ندارد و همین الان برای آموزش ۳۵ دانشجوی سراسری در بیمارستانهای این شهر مشکل وجود دارد.

متعارفی گفت: بنده به عنوان مسئول نظام پرستاری خوی از مسئولان می‌پرسم درست که ما با کمبود پرستار مواجه هستیم و باید تعداد پرستاران کشور افزایش یابد اما با چه کیفیتی می‌خواهیم این کار را انجام دهیم و کیفیت خدمات این پرستاران در آینده چطور خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری خوی اضافه کرد: اگر این پرستاران با سطح آموزش پایین وارد بازار کار شوند، ممکن است صدماتی که از ناحیه آن‌ها به بیماران و مردم وارد می‌شود، جبران ناپذیر باشد.

وی گفت: در حال حاضر سطح آموزش دانشجویان سراسری در خوی بالاست و سال گذشته از بین ۳۵ دانشجوی ورودی ۱۲ نفر در آزمون کار‌شناسی ارشد قبول شدند و حساسیت زیادی در مورد کیفیت آموزش دانشجویان پرستاری دانشگاه سراسری وجود دارد اما در مورد کیفیت آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد واقعاً نگران هستیم.

وی ادامه داد: ما برای حل این مسئله با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد مکاتبه کردیم اما جواب قانع کننده‌ای نگرفتیم، مسئولان دانشگاه آزاد می‌گویند چون تمایل به ادامه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی پایین است اما در عوض به علت بازار کار، تمایل به ادامه تحصیل در رشته پرستاری بالاست و با توجه به نیاز دانشگاه آزاد به کسب درآمد، ظرفیت‌ها را به سمت رشته پرستاری برده‌ایم.

وی اضافه کرد: مربیان این دانشجویان دانشگاه آزاد هر یک ۲۰ دانشجو را همزمان برای آموزش به یک بخش بیمارستانی با ۲۰ تخت می‌آورد، همزمان ۷ دانشجوی سراسری هم می‌آیند، در این صورت انتظار چه کیفیتی از آموزش را خواهیم داشت، ضمن اینکه مسئله سلامت بیماران و عفونتهای بیمارستانی هم مطرح است.

متعارفی گفت: قبول داریم تعداد پرستاران کشور کم است و باید افزایش پیدا کند اما به چه قیمتی این کار را انجام می‌دهیم، از مسئولان وزارت بهداشت و بورد پرستاری می‌خواهم نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری به خرج دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز