خبرگزاری کار ایران

پارلمان اروپا لایحه بودجه نشست سران را لغو کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۲۰

رئیس پارلمان اروپا گفت که ارقامی را که شورای اروپا تصویب کرده، ارقام مربوط به سال ۲۰۰۵ میلادی یعنی هشت سال قبل است که باید تا سال ۲۰۲۰ تمدید شود. درک این مسئله روشن است که هیچ کس با بودجه سال ۲۰۰۵ نمی‌تواند وظایفش را انجام دهد.

پارلمان اروپا لایحه بودجه اتحادیه اروپا را که ماه گذشته میلادی به تصویب سران اروپا رسید، رد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، نمایندگان پارلمان خواهان انعطاف بیشتری در بودجه ۹۶۰ میلیارد یورویی و اولویت دادن به نوآوری، پژوهش و آموزش شدند.
«مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا گفت: «ارقامی را که شورای اروپا تصویب کرده، ارقام مربوط به سال ۲۰۰۵ میلادی یعنی هشت سال قبل است که باید تا سال ۲۰۲۰ تمدید شود. درک این مسئله روشن است که هیچ کس با بودجه سال ۲۰۰۵ نمی‌تواند وظایفش را انجام دهد.»
نشست سران اروپا در ماه فوریه برای نخستین بار بر سر کاهش بودجه به توافق رسید، اما هرگونه توافقی باید حمایت پارلمان اروپا را به دست آورد. با این حال پارلمان با رئوس اصلی بودجه تصویب شده مشکلی ندارد.
وزیر ایرلند در امور اروپا یعنی کشوری که برای شش ماه رهبری اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، می‌گوید: «اکنون به تصمیم‌ها مختلف نیاز داریم. تصمیم شورای اروپا در ماه فوریه را داریم و امروز هم تصمیم‌های پارلمان اروپا نشان می‌دهد که در جست‌و‌جوی چیست. اگر بخواهید می‌توانیم مذاکره را ادامه دهیم و فکر می‌کنم تا ماه می‌باید آن را قطعی کنیم.»
طی هفته‌های پیش رو، کمیسیون اروپا پیش نویس اصلاح بودجه را ارائه خواهد کرد. گام نخست در این زمینه و قبل از چراغ سبز پارلمان برای بودجه ۲۰۲۰-۲۰۱۴، افزایش بودجه سال ۲۰۱۳ و مدیریت بخشی از کسری بودجه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز