خبرگزاری کار ایران

به دعوت اتحادیه‌های كارگری انجام شد؛

تظاهرات گسترده شهروندان اسپانیایی در اعتراض به افزایش نرخ بیكاری

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۶۶

نرخ بیکاری ۲۶ درصدی که بیش از نیمی از جوانان اسپانیا را ناامید کرده است، دلیل عمده حضور هزاران کارگر، کارمند حمل و نقل، پزشک و پرستار در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور بود.

اعمال سیاست‌های ریاضت اقتصادی توسط دولت اسپانیا و افزایش میزان بیکاری به‌ویژه میان جوانان، شهروندان این كشور را برای اعتراض به خیابان‌ها کشاند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، نرخ بیکاری ۲۶ درصدی که بیش از نیمی از جوانان اسپانیا را ناامید کرده است، دلیل عمده حضور هزاران کارگر، کارمند حمل و نقل، پزشک و پرستار در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور بود.

این تظاهرات در پی فراخوان دو اتحادیه بزرگ کارگری در اسپانیا - «اتحادیه عمومی کارگران» و «اتحادیه کمیسیون‌های کارگران» - برگزار شد و حدود ۱۵۰ اتحادیه کارگری دیگر نیز در آن حضور داشتند.

«ایگنایکو فرناندز توکسو» سخنگوی اتحادیه کمیسیون‌های کارگران ضمن تاکید بر ناکارآمدی سیاست‌های ریاضتی که اتحادیه اروپا بر آن تکیه كرده است، این اقدام را یک «خودکشی واقعی» دانست.

معترضان پارچه‌نوشته‌ای در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «علیه بیکاری، شش میلیون دلیل برای یک نظام سوسیال دموکرات و دموکراسی مشارکتی».

تظاهرکنندگان در شعارهای خود خواهان استعفای دولت شدند.

بنا بر اعلام اتحادیه عمومی کارگران، هدف از سازماندهی این تجمع‌های اعتراضی درخواست اجرای تغییرات بنیادین سیاسی و اقتصادی هم دراسپانیا و هم در اروپا است.

یکی از شهروندان حاضر در تظاهرات در این‌باره گفت: «تعداد بیکاران بسیار زیاد است. در نتیجه جوانان هیچ آینده‌ای برای خود متصور نیستند. ما زندگی را برای آنها تلخ و دشوار می کنیم.»

این تظاهرات اعتراضی در بیش از 60 شهر اسپانیا برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز