خبرگزاری کار ایران

فراخوان مادورو برای برگزاری راهپیمایی حمایتی از چاوز در روز تحلیف

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۰۹

اینجا در کاراکاس روز دهم ژانویه یک گردهمایی بزرگ خواهد بود. همه در برابر میدان میرا‌فلورس و در کنار مردم حامی رئیس‌جمهوری‌مان خواهیم بود و به حمایت از فرمانده چاوز می‌ایستیم.

طولانی شدن اقامت «هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری ونزوئلا در کوبا و نیز تداوم وخامت حال وی، به بحث بر سر ضرورت تعیین جایگزین او دامن زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، دیوان عالی ونزوئلا به زودی تصمیم در این باره را اعلام می‌کند با این حال «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا فراخوان به برپایی راهپیمایی در حمایت از چاوز داده است.

وی گفت: «اینجا در کاراکاس روز دهم ژانویه یک گردهمایی بزرگ خواهد بود. همه در برابر میدان میرا‌فلورس و در کنار مردم حامی رئیس‌جمهوریمان خواهیم بود و به حمایت از فرمانده چاوز می‌ایستیم.»

در صورتی که دادگاه دیوان عالی موافقت کند، چاوز می‌تواند مقام ریاست‌جمهوری را به طور موقت به «نیکولاس مادورو» معاون خود واگذار کند. برخی از کار‌شناسان سیاسی می‌گویند که در این صورت احتمال بروز اختلاف رئیس مجلس و معاون رئیس‌جمهوری وجود دارد.

از طرف دیگر، «دیگو پاردون» رئیس شورای اسقف‌های کلیسای کاتولیک ونزوئلا با مخالفان چاوز هم‌صدا شده و اعلام کرد که از نظر اخلاقی نقض قانون اساسی غیرقابل قبول بوده و وی اجازه ندارد بدون شركت در مراسم سوگند ریاست‌جمهوری، قدرت را در اختیار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز