خبرگزاری کار ایران

تظاهرات صدها جوان معترض شیعی در شرق عربستان

کد خبر : ۳۲۲۸۷

در این تظاهرات كه از خیابان «الثوره» در شهر «القطیف» واقع در شرق عربستان آغاز شد، تظاهركنندگان به كشته شدن «احمد محمد آل مطر» جوان 18 ساله توسط نیروهای امنیتی اعتراض كردند.

صدها جوان معترض شیعی شب گذشته در اعتراض به كشته شدن یك تظاهركننده توسط نیروهای امنیتی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، در این تظاهرات كه از خیابان «الثوره» در شهر «القطیف» واقع در شرق عربستان آغاز شد، تظاهركنندگان به كشته شدن «احمد محمد آل مطر» جوان 18 ساله توسط نیروهای امنیتی اعتراض كردند.

در همین حال القطیف روز جمعه شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی عربستانی بود. دولت عربستان برای جلوگیری از تظاهرات مردم، تعداد زیادی زره‌پوش در شهر مستقر كرده و ایست‌های بازرسی ایجاد كرد.

این در حالی بود كه فعالان عربستانی گفتند كه نیروهای امنیتی پنجشنبه شب به سمت تظاهركنندگان شیعی در القطیف تیراندازی كرده و یك جوان 18 ساله را كشته و شش تن دیگر را نیز زخمی كردند.

این تظاهركنندگان در اعتراض به بازداشت معترضان در منطقه القطیف دست به تظاهرات زده بودند.

فعالان عربستانی همچنین گفتند كه نیروهای امنیتی چشم بسته به سمت تظاهركنندگان و كسانی كه بالای پشت بام خانه‌ها ایستاده بودند، تیراندازی كردند.

در همین حال یك سخنگوی پلیس عربستان مدعی شد كه وقتی نیروهای امنیتی قصد داشتند تظاهركنندگان را متفرق كنند، از چند ناحیه به آنها تیراندازی شد.

با كشته شدن این جوان شیعی تعداد قربانیان تظاهرات‌های منظقه شرق عربستان در سال جاری میلادی به 12 كشته رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز