خبرگزاری کار ایران

هاشمیان در گفت‌وگو با ایلنا:

گرانی دلار خللی در تست‌گیری‌های دوپینگ ایجاد نكرد

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۲۶

وقتی در پایان فصل گزارش کاملی در خصوص تست های انجام شده ارایه کردیم، متوجه خواهید شد که میزان تست گیری نسبت به گذشته کاسته نشده است.

رییس کمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال در خصوص افزایش قیمت دلار و به سبب آن كاهش میزان تست گیری درجریان مسابقات لیگ برتر گفت: با دستور علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، با وجود اینکه فدراسیون مشکل مالی دارد، اما میزان تست گیری از فوتبالیست ها کمتر نشده است.

احمد هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و فاصله پول کشورمان با ارز خارجی، در حال حاضر باید برای تست دوپینگ پول بیشتری پرداخت کنیم، اما به دستور رییس فدراسیون فوتبال و حساسیت موضوع دوپینگ به هیچ وجه تحت تاثیر گرانی ارز نیستیم. وقتی در پایان فصل گزارش کاملی در خصوص تست های انجام شده ارایه کردیم، متوجه خواهید شد که میزان تست گیری نسبت به گذشته کاسته نشده است.

وی در ادامه در مورد نتایج تست های دوپینگ در لیگ برتر فوتبال و فوتسال گفت: بر اساس نتایج اعلام شده از 120 نمونه گرفته شده 118 نمونه منفی و دو نمونه مثبت اعلام شده است. نمونه گیری‌ها متعلق به لیگ برتر فوتبال و لیگ برتر فوتسال کشور است. این دو نمونه مثبت یکی مربوط به لیگ برتر فوتبال و یکی هم متعلق به لیگ برتر فوتسال است.

وی ادامه داد: رمز گشایی نمونه ها انجام شده و به بازیکنان متخلف، موضوع تخلف ابلاغ شده است و این بازیکنان به مدت 24 ساعت مهلت درخواست آنالیز نمونه دوم دارند که اگر در فاصله 24 ساعت تعیین شده اقدام برای درخواست به عمل نیاید پرونده وارد مراحل رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: ممکن است برخی باشگاه ها و مربیان طی مصاحبه هایی با رسانه ها اعلام کنند دوپینگ در لیگ ها دسته پایین تر وجود دارد. شاید بسیاری فکر کنند ما به دلیل گرانی، در لیگ دسته اول و دسته های پایین تر کمتر تست دوپینگ می گیرم، اما اینطور نیست. ما به این دلیل در مسابقات دسته اول و سایر لیگ های پایین تر حضور داریم که فوتبالیست ها در این رده به طور دقیق نمی دانند چه دارو هایی جزو مواد ممنوعه محسوب می شوند، یا اینکه برای درمان بیماری و مصدومیت خود، برای اینکه داروی ممنوعه مصرف کنند، باید از ستاد مبارزه با دوپینگ برگه معافیت بگیرند. در رده های پایین نیز باید پزشکان مجرب و آگاه را در کنار تیم ها قرار داد تا آنها اطلاعات لازم در مورد دوپینگ را از ما گرفته و به فوتبالیست ها اطلاع دهند.

هاشمیان تاکید کرد: موضوع همین است که ما حضور کم رنگ تری در تیم های پایه داریم. ما تست دوپینگ می گیریم، فوتبالیست به دلیل عدم آگاهی از این موضوع که دارویی که مصرف می کند، جزو داروهای ممنوعه است، پیش ما می آیید و گریه و زاری می کند که نمی دانسته آن داوری که مصرف می کند، جزو داروهای ممنوع است. رییس ستاد مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اگر کسی تصور کند وظیفه ستاد مبارزه با دوپینگ فقط گرفتن تست است، تصور غلطی دارد. ما باید روی مسایل فرهنگی و آگاهی فوتبالیست ها و مربیان کار کنیم تا بدانند چه موادی جزو داروهای ممنوعه است.

هاشمیان اضافه کرد: از ابتدای فصل لیگ دوازدهم تا کنون نزدیک به 150 تست دوپینگ از فوتبالیست ها گرفته ایم که تعداد کثیری از آنها جواب هایشان منفی بوده و یک تعدادی هم به زودی بعد از آزمایش کلی، به کشورمان ارسال خواهد شد. ضمن اینکه باید بگویم در مسابقه دربی هم تست دوپینگ خواهیم داشت. چرا که این بازی جزو مسابقاتی محسوب می شود که از حساسیت بالایی برخوردار است. اما یک فوتبالیست حرفه ای هر لحظه باید این آمادگی را داشته باشد تا از او تست دوپینگ بگیرند تا از مواد ممنوعه استفاده نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز