خبرگزاری کار ایران

مجیدی از ما یک و نیم میلیارد می‌خواست؛

قاسمپور: برخی هواداران مس از من باج می‌خواهند!

asdasd

خود آنها می‌گفتند مربیان قبلی با ما ارتباط خوبی داشتند. من هم گفتم دایره و تنبك بزنید من برایتان برقصم یا برایتان جوك بگویم. واقعیت این است که برخی هواداران مس از من باج می خواهند که من هم اهل باج دادن نیستم.

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان اعلام کرد که برخی هواداران این باشگاه از او باج می خواهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم فوتبال مس کرمان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر پرنوسان بوده و علی‌رغم شروع بسیار بد در لیگ برتر رفته رفته خود را بازیافت و اکنون با گذشت یازده هفته از لیگ برتر با 11 امتیاز در رده بالاتر از پرسپولیس در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. با این حال مس هفته یازدهم را با شکست مقابل ملوان پشت سر گذاشت و همین شکست شایعاتی در خصوص احتمال تغییر در راس کادر فنی این تیم کرمانی را به وجود آورده است.

پیرامون تمامی اتفاقات رخ داده در تیم مس كرمان، گفت‌وگویی را با ابراهیم قاسمپور انجام دادیم كه در ادامه می‌خوانید.

بعد مسابقه مقابل ملوان، حاشیه‌های بسیاری برای مس و شما ایجاد شده است؟

این حاشیه ها حتی قبل از شروع فصل هم در كرمان و پیرامون تیم مس بود.

به‌طور یقین این موضوع به تیم مس كرمان ضربه می‌زند؟

مطمئنا ضربه می‌زند، الان هم ضربه زده، به هرحال، این همه حاشیه به تیم ضربه می‌زند.

افرادی كه این حاشیه‌ها را درست می‌كنند، چه كسانی هستند؟

یكسری آدم‌هایی که یا جیره‌خوارند یا درگذشته از این باشگاه منافعی به آنها می رسید که اکنون جیره آنها قطع شده است. البته برخی افراد هم هستند که مغرضانه به دنبال حاشیه‌سازی و ضربه زدن هستند. این افراد با من، فرزاد حسین‌خانی و وحید اسماعیل‌بیگی نیز درگیر شده‌اند. اگر ما بازی را ‌ببریم علیه ما شعار می‌دهند، مساوی می‌كنیم علیه ما شعار می‌دهند، ‌ببازیم هم این كار صورت می‌گیرد. حتی گاهی در برخی ازمسابقات، از20 دقیقه پایانی بازی شعارها را شروع می‌کنند.

حرف این قشرازهواداران مس چیست؟ از شما چه می‌خواهند؟ در كل به دنبال چه هدفی هستند؟

آنها خودشان بارها پیش من آمده‌اند و می‌گویند تو مربی خوبی هستی، تیم هم خوب كار می‌كند، تمرینات هم عالی پیگیری می‌شود. اما تو با ما خوب ارتباط برقرار نمی‌كنی. خیلی چیزها در این جمله نهفته است. خود آنها می‌گفتند مربیان قبلی با ما ارتباط خوبی داشتند. من هم گفتم دایره و تنبك بزنید من برایتان برقصم یا برایتان جوك بگویم. واقعیت این است که برخی هواداران مس از من باج می خواهند که من هم اهل باج دادن نیستم.

شایعاتی بعد از باخت برابر ملوان درخصوص تیم مس كرمان مطرح شده. اینكه مدیران این باشگاه درحال مذاكره با چند مربی برای جانشینی شما هستند. این موضوع را چطورمی‌بینید؟

از نظرمن چیزخاصی نیست و مهم هم نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد. زیاد هم روزنامه نمی‌خوانم تا از اتفاقات باخبر باشم اما همواره شایعات تبدیل به واقعیت شده است.

به هرحال الان بحثی كه مطرح است این است كه یك مربی جدید برای تیم مس كرمان انتخاب خواهد شد؟

حق مدیریت باشگاه است. اگر می‌بیند تیم نیاز به تغییر و تحول دارد، می‌تواند این تغییرات را انجام دهد. من بعد از كنفرانس مطبوعاتی مسابقه با ملوان به خبرنگاران گفتم، باید فاتحه فوتبال كرمان را خواند. هنگامی كه می‌خواهند با یك مدیر همكاری كنند به او می‌گویند اگر خواسته‌های ما را برآورده كنی با تو همكاری می‌كنیم. چقدر این فوتبال كثیف شده. با هركسی تحت یكسری شرایط كارمی‌كنند. الان هم بعد از رفتن گنجعلی‌خانی، شهبازی مدیرعاملی باشگاه مس كرمان را برعهده گرفته است.

از جلسات شبانه مدیران جدید مس كرمان آگاهی دارید؟ جلساتی كه گفته می‌شود قراراست تصمیمات جدیدی درآن گرفته شود؟

من اطلاعی ندارم. حتما كارهایی دارند كه باید انجام بدهند. اما امیدوارم هر تصمیمی‌ می‌گیرند، به خیر باشد و سرانجام درستی داشته باشد.

آقای قاسمپور، همه باخت‌های تیم مس كرمان را فنی می‌دانید، آیا كم‌كاری از سوی بازیكنان صورت نگرفته است؟

من نمی‌توانم وجدانم را زیر پا بگذارم و یك حرف بدون سند بزنم. خوشبختانه تیم ما از این جهات مشكلی نداشت، البته شاید بازیكنانی كه كمتر به بازی گرفته می‌شوند یا بازی نمی‌كنند به دلیل نیمكت‌نشینی ناراحت باشند كه البته طبیعی هم است. اما هیچ‌گاه كم‌كاری نبوده و من از همه بازیكنانم تشكر می‌كنم و معتقدم آنها در بازی‌هایی كه به میدان رفتند، با تمام وجود بازی كردند.

قبل از شروع لیگ، تیم مس كرمان در رسانه‌ها سر و صدای زیادی به پا كرد و صحبت از جذب ستاره‌های زیادی مطرح شد، اما هیچ‌گاه این بازیكنان با تیم مس، قراردادی امضا نكردند؟

طبیعی است هر باشگاهی در فصل نقل و انتقالات سعی می‌كند سر و صدا كرده تا جلب توجه كند. در شروع فصل هم در زمان دكتر داوودی، درصدد بودیم نفرات نامدار و ستاره‌ای بگیریم. اما این بازیكنان رقم‌های بسیارسرسام‌آوری را تقاضا کردند كه از عهده باشگاه مس خارج بود و در نهایت بازیكنان به تیم‌های دیگری مانند استقلال و پرسپولیس پیوستند. باشگاه مس نتوانست این پول‌های هنگفت را به این بازیكنان پرداخت كند، بنده هم زیاد موافق آن نبودم. این بازیكنان به تیم‌های استقلال و پرسپولیس رفتند. اما آنها هم نتوانستند درحد انتظار ظاهر شوند. الان پرسپولیس درجدول رده‌بندی پایین‌تر از ما است.

گویا با فرهاد مجیدی هم مذاكرات جدی داشتید، رقم پیشنهادی او چقدر بود؟

آن‌طوركه به من گفتند، مجیدی بالای یك میلیارد و پانصد میلیون تومان می‌خواست. مدیران مس كرمان به من گفتند با این مبلغ مجیدی را بگیریم؟ بنده رد كردم، چرا كه بعد از آن نمی‌شد تیم را جمع كرد. بازیكنان دیگر مدعی می‌شدند. در نهایت هم باشگاه نتوانست پول درخواستی مجیدی كه هنگفت بود را بپردازد. نه تنها مجیدی که بازیكنان دیگری هم بودند كه چنین پیشنهاداتی ارایه كردند.

الان تیم شما با 11 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد. آیا قبل از شروع لیگ، جایگاه تیم مس را بعد از پایان هفته یازدهم در این رتبه می‌دیدید؟

نه، من فكر می‌کردم به مراتب در جایگاه بهتری باشیم. اما اکنون فیلم مسابقات ما را طی 11 هفته گذشته ببینید، به استثنای بازی با ملوان كه حریف بهتر ازما بود، اما بازهم مستحق شكست نبودیم، در مابقی مسابقاتی كه شكست خوردیم، حقمان باخت نبود. با وجود تمامی حاشیه‌هایی كه برایمان به‌وجود آوردند، اما بازی با صبا، مسابقه با آلومینیوم در بندرعباس یا بازی با ذوب‌آهن هیچگاه حقمان باخت نبوده.

در مسابقه‌ما برابر تراكتورسازی داور باعث شد بازنده باشیم. بازی هفته اول‌ما مقابل سپاهان به هیچ‌عنوان نباید بازنده می‌شدیم. دردیدار برابر نفت تهران هم روی یك اتفاق شكست خوردیم. در كل می‌خواهم بگویم در 5 مسابقه‌ای كه در 11 هفته گذشته لیگ برتر متحمل شکست شدیم، باید پیروز می‌شدیم. حتی مساوی هم حقمان نبود. اما فوتبال بی‌رحم است. ضمن اینكه ما در مسابقاتی كه به میدان می‌رویم، فوتبال تهاجمی را در دستور کار داریم. اما شما مسابقه استقلال مقابل صبا را دیدید یا همین‌طور پرسپولیس، آنها بسته بازی می‌كنند. ولی مس، فوتبال زیبایی بازی می‌كند این ادعای ما نیست بلكه كارشناسان به آن اذعان دارند.

در فوتبال، مدیران باشگاه‌ها اگر تیم نتیجه نگیرد، به این قبیل مسایل توجه ندارند و بلافاصله مربی را اخراج می‌كند؟

فوتبال ما هم در بخش مدیریت و هم در بخش مربی ثبات ندارد. به‌طور نمونه من مربی، یك تیم را بسته‌ام. تیم خوب بازی می‌كند. به این موضوع یك آدم بدون غرض می‌تواند اظهارنظر کند. حتی با تیم‌هایی كه بازی كردیم، مربیان آنها به این موضوع تاكید داشتند كه تیم ما خوب بازی كرده است. ولی متاسفانه همواره با یكسری مسایل حاشیه‌ای روبه‌رو هستیم. این درحالی است كه نفراتی را كه می‌خواستم، پیش از شروع فصل نتوانستیم جذب كنیم.

به نظر می‌رسد وضعیت فوتبال در شرایط ایده‌آلی قرار ندارد؟

فوتبال ما پایه ندارد. هر زمان تیم ملی مسابقه دارد بدون مشورت لیگ را تعطیل می‌كنند. مسابقات و تصمیم‌گیری‌ها در حد محلات است. به طور كلی اصلا فوتبال نداریم، یكسری مسابقات به اسم لیگ برتر و باری به هر جهت انجام می‌شود.

در پایان اگر حرفی برای گفتن دارید، بفرمایید؟

فقط باید بگویم تیم ما اگر در زدن ضربات دقت كافی را می‌كرد، به‌طور یقین الان در جمع 3 تیم صدر جدول بود. متاسفانه بازیكنان مس از زمانی كه داور مسابقه سوت بازی را می‌زند، استرس دارند. با اولین گلی كه بخورند، هواداران علیه آنها شعار خواهند داد و این موضوع باید آسیب‌شناسی شود. اما به این مسئله هم توجه داشته باشید که تیم مس در سال‌های قبل، چه موقع برای قهرمانی جنگیده؟ یك سالی دری به تخته خورد و آنها سهمیه آسیایی گرفتند. یا وضعیت سال گذشته تیم مس در هفته یازدهم را بسنجید، در كجای جدول بوده و الان كجای جدول است. سوای اینكه در هر مسابقه تعداد زیادی موقعیت گل هم از دست می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز