هفته یازدهم لیگ برترفوتبال؛
سه امتیاز شیرین در دستان قلعه نوعی/ با تساوی نفت،صدرجدول بدون تغییر ماند
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال امروز پی گیری شد که طی آن تیم های استقلال،ملوان و فولاد برابر حریفان خود پیروز شدند و 3 بازی به تساوی انجامید
هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال امشب با برگزاری 6 بازی پی گیری شد که در مهم ترین دیدارتیم استقلال با برتری برابر صبای قم 19 امتیازی شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال امروز پی گیری شد که طی آن تیم های استقلال،ملوان و فولاد برابر حریفان خود پیروز شدند و 3 بازی به تساوی انجامید.
در مهم ترین دیدار دو تیم استقلال و صبای قم از ساعت 18:15 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که استقلال با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.
در حالی که هنوز 58 ثانیه از شروع مسابقه نگذشته بود، آرش برهانی دروازه صبا را گشود تا 45 دقیقه اول این مسابقه تحت تاثیر این گل زودهنگام قرار گیرد. تلاش دو تیم در ادامه این نیمه گلی در بر نداشت تا آبی پوشان با گل زود هنگام، پیروز به رختکن بروند.
اما درنیمه دوم دو تیم بازی کسل کننده و فاقد جذابیتی را به نمایش گذاشتند چرا که نه صبا انرژی و توان کافی برای جبران نتیجه را داشت و نه استقلال ازعطش لازم برای گلزنی بهره مند بود و تنها دو تیم تک موقعیت های نه جندان خطرناکی را روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند.
قضاوت این مسابقه بر عهده احمد صالحی بود. وی به سعید لطفی، رامین رضاییان، میلاد نوری و مجید حیدری از صبا کارت زرد نشان داد.
اما دیدار تیمهای نفت تهران و تراکتورسازی از ساعت 17:15 در ورزشگاه تختی تهران در حضور 4 هزار هوادار آغاز شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تا صدر جدول همچنان در اختیار سپاهان بماند.
محمد نصرتی در دقیقه 35 گل زد اما نفت تهران در دقیقه 59 توسط احمد آل نعمه گل تساوی را به ثمر رساند.
در دقیقه 76 تراکتورسازی صاحب گل دوم شد اما داور این گل را خطا اعلام کرد تا هواداران تراکتورسازی به شدت علیه داور شعار دهند و با الفاظی نامناسب حقوردی را خطاب قرار دهند.
قضاوت این مسابقه بر عهده تورج حق وردی بود. وی به ایمان موسوی و پروعلی گنجی از نفت تهران و مصطفی اکرامی از تراکتورسازی کارت زرد نشان داد.
اما از ساعت 17:30 مس در ورزشگاه باهنر کرمان و در حضور حدود 2 هزار تماشاگر به مصاف ملوان رفت و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.
مازیار زارع در دقیقه 48 و مهرداد اولادی در دقیقه 69 برای ملوان گلزنی کردند. شهرام گودرزی در دقیقه 77 گل مس کرمان را به ثمر رساند.
این اولین مسابقهای بود که محمد احمدزاده به عنوان سرمربی ملوان را هدایت میکرد. او روز شنبه جانشین فرهاد پورغلامی سرمربی مستعفی تیم شد.
رضا کرمانشاهی داور مسابقه به پژمان نوری، مازیار زراع، جلال رافخایی و مهرداد اولادی کارت زرد نشان داد.
با این پیروزی ملوان 16 امتیازی شد و مس کرمان 11 امتیازی باقی ماند.
اما در دیگر بازی 2 تیم فولاد خوزستان و نفت آبادان از ساعت 18:30 در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف هم رفتند که در پایان تیم فولاد با نتیجه 3 بر یک به برتری دست یافت.
بختیار رحمانی(26)، اسماعیل شریفات(43) و لوساینو پریرا(66) برای میزبان و سجاد مشکلپور(90) برای نفت آبادان گلزنی کردند.
محسن قهرمانی داور این دیدار، به علی ممبینی از نفت آبادان و اسماعیل شریفات از فولاد خوزستان کارت زرد نشان داد و مهدی دغاغله از نفت آبادان را در دقیقه 90 به علت درگیری با بازیکنان فولاد از زمین اخراج کرد.
اما 2 تیم آلومینیوم هرمزگان و فجر شهید سپاسی، از ساعت 18 در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس به مصاف هم رفتند و به تساوی پرگل 3 بر 3 دست یافتند.
هادی دهقانی(28)، میثم آقایی(39) و جعفر بذری(84) برای آلومینیوم و مجتبی ترشیز (23)، (75) پنالتی و حسین خسروی (51) برای فجر سپاسی گلزنی کردند.
حسن زرگر داور این دیدار، به سعید قزل از فجر و امیر خلیفه اصل از آلومینیوم کارت زرد نشان داد و وحید عسگری از آلومینیوم را نیز در دقیقه 73 با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد.
اما اولین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر بین دو تیم داماش گیلان و ذوب آهن اصفهان از ساعت 16:15 در ورزشگاه خالی از تماشاگر عضدی رشت آغاز شد که بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.
داماش بعد از برکناری امید هرندی هنوز به پیروزی نرسیده و حمید درخشان در دو مسابقهای که به عنوان سرمربی روی نیمکت داماش نشسته به دو تساوی رضایت داده است.
رسول کربکندی از روی سکوها بازی را نظاره کرد. سرمربی ذوب آهن با حکم کمیته انضباطی محروم بود. ضمن اینکه بازی نیز با حکم کمیته انضباطی در ورزشگاه بدون تماشاگر برگزار شد.
قاسم حدادیفر کاپیتان ذوب آهن در دقایق پایانی مسابقه با برخورد به یکی از بازیکنان داماش به شدت مصدوم و راهی بیمارستان شد.
بابک وسیلهبر داور مسابقه به افشین چاووشی از داماش و پیام صادقیان از ذوب آهن کارت زرد نشان داد.
با این تساوی داماش 11 امتیازی و ذوب آهن 10 امتیازی شد.