خبرگزاری کار ایران

احمد اخوت در گفتگو با ایلنا:

تنوع آثار نمایشگاه كتاب از سال‌های قبل کمتر خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۹۲

اخوت: تا جایی که من متوجه شدم، امسال کتاب‌های کمی در نمایشگاه عرضه خواهند شد و گستردگی و تنوع آثار به اندازه‌ی سال‌های قبل نیست.

ایلنا: احمد اخوت(نویسنده، مترجم و منتقد ادبی) از تجدید چاپ احتمالی دو کتابش برای عرضه در نمایشگاه خبر داد. او همچنین معتقد است عرضه‌ی آثار در نمایشگاه کتاب امسال کمتر از سال‌های گذشته خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، اخوت با اشاره به دو کتابش که احتمالآ در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهند ‌شد، گفت: یکی از این آثار «دستور زبان فارسی» است که سال ۷۳ از سوی انتشارات «فردا» منتشر شده بود. این کتاب برای تجدید چاپ آماده است و به احتمال زیاد بعد از چند سال، در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود.
او افزود: این کتاب به عناصر داستان مثل طرح و شخصیت و... می‌پردازد و همراه با ۵ پیوند است. یکی از این پیوند‌ها مطلب روایتگران «تودورف» است و در واقع اولین معرفی «تودورف» در ایران محسوب می‌شود.
این مترجم درباره‌ی اثر دوم هم گفت: «قصیده کافه غم» نوشته‌ی «کارسون مک کولرز» کتاب دیگری است که قرار است بعد از ۱۶ سال توسط انتشارات «فردا» تجدید چاپ شود. این رمان کوتاه هم اولین معرفی «مک کولرز» به فارسی است.
به گفته‌ی اخوت این آثار مشکلی از بابت مجوز تجدید چاپ ندارند و در دوره‌ی کوتاهی که در دهه‌ی ۷۰ به کتاب‌ها مجوز دائم تجدید چاپ داده می‌شد، این مجوز را دریافت کرده‌اند.
او ارائه‌ی این آثار را در نمایشگاه کتاب امسال قطعی ندانست و گفت: این بستگی به نظر و شرایط ناشر دارد که کتاب‌ها را منتشر کند یا نه، اما به احتمال زیاد این آثار در نمایشگاه عرضه خواهند شد.
پیش‌بینی این نویسنده از نمایشگاه کتاب تهران، ارائه‌ی کم آثار به نسبت سال‌های قبل است. او گفت: تا جایی که من متوجه شدم، امسال کتاب‌های کمی در نمایشگاه عرضه خواهند شد و گستردگی و تنوع آثار به اندازه‌ی سال‌های قبل نیست. به نظر من عامل اصلی دخیل در این ماجرا در کنار مشکلات ممیزی، بیشتر مشکلات اقتصادی است. الان هزینه‌ی انتشار هر صفحه کتاب معمولی ۵۰ تومان شده است.
اخوت تأکید کرد: البته خواننده‌ها از بین نرفته‌اند و ما همواره تعداد زیادی خواننده‌ی بالقوه داریم که همیشه هم خواهند بود و در نمایشگاه هم حضور دارند، اما با این شرایط نمی‌توانند کتاب بخرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز