خبرگزاری کار ایران

کتابخانه ملی برای مرمت مکتوبات کهن عراق اعلام آمادگی کرد

کد خبر : ۴۶۷۴۳

در دیدار معاون آرشیو ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با هیأتی از وزارت علوم اقلیم کردستان عراق بر افزایش همکاری‌ها به منظور کمک به مرمت و بازسازی دست نوشته‌های کهن عراق تأکید شد.

ایلنا: سازمان اسناد و کتابخانه ملی؛ مرمت و بازسازی دست نوشته‌های کهن عراق را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار غلامرضا عزیزی، معاون اسناد، ضمن خوش‌آمدگویی به هیأت عراقی، به تشریح فعالیت‌های معاونت اسناد پرداخت و افزود: بیشتر اسناد موجود در این سازمان مربوط به ساختار اداری و امور حکومتی بوده و بیشترین مراجعه کنندگان به این اسناد، دانشجویان مقاطع دکترا، کار‌شناسی ارشد و تدوینگران تاریخ محلی و منطقه‌ای هستند.
عزیزی ضمن تأکید بر جمع آوری تمام اسناد تاریخی موجود در کشور بیان داشت: در حال حاضر طیف وسیعی از اسناد با درجات مختلف اهمیت در این سازمان نگهداری می‌شوند.
معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه با اشاره به بخش تدوین تاریخ شفاهی در سازمان افزود: از آنجایی که در تمام دنیا برخی تصمیمات نیز به صورت شفاهی گرفته می‌شود و در برخی صحنه‌ها تنها افراد هستند که وقایع را از طریق دیدن و شنیدن به خاطر می‌سپارند، بالطبع، ثبت تاریخ شفاهی، نقاط تاریک تاریخ را پر می‌کند و به پژوهشگران کمک می‌کند تا بتوانند نتایج کار خود را به نحو احسن ارائه کنند.
عزیزی همچنین ضمن اشاره به وضعیت چندسال اخیر کشور عراق و از دست رفتن برخی از میراث مکتوب این کشور توسط نیروهای اشغالگر، از آمادگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای اموزش مرمت اسناد به متخصصان عراقی خبرداد. معاون اسناد ملی همچنین اضافه کرد: این سازمان مباحث مربوط به مدیریت اسناد الکترونیک را نیز بر عهده داشته و این آمادگی را دارد تا در این عرصه آموزش‌های لازم را به متخصصان عراقی ارائه کند.
سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان یکی از مراکز اصلی مرمت آثار مکتوب و آموزش ترمیم این دست آثار در منطقه شناخته می‌شود و در این زمینه تاکنون ده‌ها متخصص کشورهای دیگر را آموزش داده است.
پس از این دیدار هیأت عراقی از بخش‌های مختلف ساختمان آرشیو ملی شامل بخش آسیب‌شناسی، مرمت و تالار اطلاع رسانی اسناد بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز