خبرگزاری کار ایران

سخنرانی وستا سرخوش در موزه ملی ملک

کد خبر : ۴۱۲۹۴

مسوول سکه‌های مشرق‌زمین موزه بریتانیا درباره اهمیت سکه‌شناسی در دید تاریخ و فرهنگ در موزه ملك سخنرانی می‌کند.

ایلنا: وستا سرخوش(مسوول سکه‌های مشرق‌زمین موزه بریتانیا) در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک درباره «اهمیت سکه‌شناسی در دید تاریخ و فرهنگ» سخنرانی می‌کند. این سخنرانی و نشست علمی در روز یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ خورشیدی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار خواهد شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، این مقام مسوول در موزه بریتانیا همچنین درباره گنجینه سکه‌های تاریخی ایران در مهم‌ترین موزه انگلستان و یکی از بر‌ترین موزه‌های جهان، برای کار‌شناسان سکه و علاقه‌مندان به این حوزه سخن خواهد راند.
گنجینه غنی سکه موزه ملی ملک، نمایانگر بیش از ۲۵سده تاریخ نانوشته ایران، این تمدن کهن باستانی، است. حدود ۳ هزار سکه تاریخی از دوره‌های گوناگون در گنجینه سکه‌های موزه ملک وجود دارد که بخش مهمی از سکه‌های منحصربه‌فرد و مهم، بر اساس توالی و سیر تاریخی در تالار مسکوکات این موزهبه نمایش درآمده‌اند. آغاز جریان سکه‌های موزه ملک از سکه‌های لیدی و سپس دوره‌های تاریخی ایران باستان است. این مساله سپس دوران گوناگون اسلامی را دربرمی‌گیرد، تا اینکه به دوره معاصر می‌رسد.
وستا سرخوش(مسوول سکه‌های مشرق‌زمین موزه بریتانیا) از ۱۵۰ هزار سکه در بخش سکه‌های ایرانی و اسلامی موزه بریتانیا نگهداری می‌کند. این کار‌شناس برجسته حوزه سکه‌های تاریخی برآن است تا اطلاعات بیشتری درباره سکه‌های تاریخی ایران و تاثیر سکه در شناخت تاریخ و فرهنگ در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران ایرانی قرار دهد.
همه علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و تاریخ به ویژه حوزه سکه‌شناسی می‌توانند در این سخنرانی که در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود، حضور یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز