خبرگزاری کار ایران

اتحادیه ناشران مسلمان به مسائل حرفه‌ای ناشران می‌پردازد

کد خبر : ۳۲۱۳۹

در دیدار نایب رئیس انجمن بین المللی مطالعات بین فرهنگی با دبیر کل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان و مدیر عامل انتشارات علمی و فرهنگی برضرورت ارتقای روابط فرهنگی ناشران مسلمان در زمینه‌های گوناگون تأکید شد.

ایلنا: پروفسور مونا بیکر، نایب رئیس انجمن بین المللی مطالعات بین فرهنگی و استاد مسلمان مصری مرکز بین المللی مطالعات ترجمه دانشگاه منچس‌تر، با حضور در مجموعه انتشارات علمی و فرهنگی، از نزدیک با این مجموعه آشنا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اتحادیه ناشران مسلمان؛ در ابتدای این دیدار دکتر علی زارعی نجفدری، دبیر کل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان و مدیر عامل انتشارات علمی و فرهنگی ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی، به تشریح سابقه فعالیت ۶۰ ساله انتشارات علمی و فرهنگی و چگونگی شکل گیری اتحادیه جهانی ناشران مسلمان پرداخت و گفت: فلسفه تشکیل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان آشنایی ناشران مسلمان در اقصی نقاط جهان با یکدیگر برای تعامل، هم‌افزایی و هم‌پوشانی فعالیت‌ها بوده است.

وی در ادامه افزود: اتحادیه به مسائل حرفه‌ای ناشران مسلمان می‌پردازد.

زارعی نجفدری گفت: نشر قرآن کریم و معارف قرآنی، حقوق مؤلفان، مترجمان و ناشران (کپی رایت)، نشر الکترونیک، نیاز سنجی فکری، فرهنگی و حرفه‌ای حوزة نشر در جهان اسلام، سیستم توزیع و اقتصاد نشر حوزه‌هایی هستند که مورد توجه اتحادیه قرار دارند.

دبیرکل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان افزود: بزودی و پس از برگزاری نشست شورای اجرایی و تصویب آئین نامه‌های مربوطه عضوگیری فراگیر اتحادیه آغاز می‌شود.

در این دیدار پروفسور مونا بیکر، نایب رئیس انجمن بین المللی مطالعات بین فرهنگی، با اشاره به موفقیت اتحادیه جهانی ناشران مسلمان در برگزاری احلاس اول و دوم ناشران جهان اسلام در سطح جهانی افزود: با استفاده از تجارب این حرکت حرفه‌ای در حوزه جهانی نشر، می‌توانیم انجام کارهای مشترک بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: باید از ظرفیت‌ها و امکانات موجود ‌‌نهایت بهره برداری را در راستای تقویت مناسبات دوجانبه در سطح بین المللی بعمل آوریم.
پروفسور بیکر، زبان‌شناس و از فرهیختگان فرهنگی و مسلمان حامی انتفاضه مردم مسلمان فلسطین و فعال در جهت تحریم رژیم صهیونیستی در حوزه نشر و تألیف است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز