خبرگزاری کار ایران

بررسی بازخوانی‌ها و بازنوازی‌های آثار گذشتگان با حضور محمدرضا لطفی

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۶

نشست نقد نغمه برنامه با محوریت آثار منتشر شده محمدرضا لطفی و به انگیزه انتشار آخرین آلبوم گروه آوای شیدا با عنوان «یاد ظلی» و اجرا و بازخوانی برخی از آثار وی، در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

ایلنا: بیست و ششمین نشست نقد نغمه روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه با موضوع نقد و بررسی بازخوانی‌ها و بازنوازی‌های آثار گذشتگان و با حضور استاد محمدرضا لطفی و سیدعلیرضا می‌رعلینقی، مورخ و محقق تاریخ موسیقی معاصر ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این برنامه با محوریت آثار منتشر شده استاد محمدرضا لطفی و به انگیزه انتشار آخرین آلبوم گروه آوای شیدا با عنوان «یاد ظلی» و اجرا و بازخوانی برخی از آثار وی، در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

بازنوازی آثار گذشتگان از جمله دغدغه­‌های اهالی موسیقی بود که در این زمینه باید محمدرضا لطفی را پیشرو به شمار آورد. وی در زمانی که گروه شیدا را شکل داد، برخی از تصانیف و قطعات موسیقی بزرگانی چون صبا، درویش­خان، شیدا و عارف را بازنوازی و اجرا کرد و همچنین زیر نظر نورعلی خان برومند و داریوش صفوت به بازنوازی و بازخوانی دو دستگاه نوا و راست­پنجگاه در جشن هنر شیراز پرداخت.

علاوه بر این استاد لطفی برخی از آثار گذشته خود را که دیگر به آثاری کلاسیک و ماندگار در تاریخ موسیقی ایران تبدیل شده‌اند بازنوازی و باز اجرا کرده است.

بیست و ششمین نشست نقد نغمه ساعت ۱۷: ۳۰ روز ۲۹ بهمن به همت مدیریت موسیقی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، قبل از پل سید خندان، بوستان اندیشه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز