خبرگزاری کار ایران

شاه آبادی:

تمرکز معاونت هنری بر تقویت دو ارکستر ملی و سمفونیک است

کد خبر : ۳۴۹۰۰

معان هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمرکز ما برای تقویت دو ارکستر ملی و سمفونیک است و موسسه ارکستر ایران هم برای ساماندهی و تجدید قوای لازم در این دو ارکستر شکل گرفته است.

ایلنا: صبح امروز(18 دی)حمید شاه آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مهدی افضلی، مدیرعامل موسسه ارکسترهای ایران از تمرینات ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای سمفونی «تجلی بصیرت» دیدن به عمل آورد.
به گزارش روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاه آبادی ضمن این دیدار در سخنانی ابراز کرد: ارکستر ملی و همین طور ارکستر سمفونیک تهران نیازمند تقویت نیروی انسانی خود هستند، کسانی که عضو این ارکستر می‌شوند باید هر ساله در آزمون‌های جدید شرکت کنند تا بتوانند قابلیت‌های جدید خودشان را نشان دهند.
وی در ادامه تصریح کرد: این ارکستر‌ها باید فرصتی برای نشان دادن اوج ظرفیت ارکستر ایران باشد و همه کسانی که این توان را در خودشان می‌بینند می‌توانند عضو این ارکستر‌ها باشند، در واقع همه هنرمندان باید بتوانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.
وی ابراز کرد: خوشبختانه برای ساماندهی و تجدید قوای لازم در ارکس‌تر ملی و ارکستر سمفونیک موسسه ارکستر ایران شکل گرفته و در حال حاضر فراخوان این موسسه برای عضو پذیری منتشر شده است که ۲۹ دی ماه آزمون کتبی است و بعد از آن هم آزمون‌های شفاهی و تست فنی گرفته می‌شود.
شاه آبادی خاطرنشان کرد: ارکس‌تر باید در اندازه قدمت ۷۰ ساله خودش بدرخشد و انشاا... خواهد درخشید. در طول این مدت هم فعالیت‌های ارکستر با توجه به موقعیت‌ها و ظرفیت‌های لازم در حال انجام است.
شاه آبادی در خاتمه یادآور شد: تمرکز ما برای تقویت ارکسترهاست و مطمئنا همه آنچه که کاهش فعالیت‌ها خوانده می‌شود یا احیانا شوخی درباره تعطیلی ارکستر‌ها، حرف‌های پوچ و بی‌اساسی است. همت معاونت هنری وزارت ارشاد و اداره کل موسیقی این است که ارکستر‌ها در جایگاه خودشان بدرخشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز