خبرگزاری کار ایران

کاظم چلیپا:

جشنواره ی «پرچم» قابلیت دارد تا به یک رویداد فرهنگی و هنری بزرگ تبدیل شود

کد خبر : ۱۳۶۴۲

استفاده از پرچم در فرهنگ ما چندین قرن متداول بوده و قدمتی چند صد ساله دارد و دیگر نیازی نیست که پرچم را در سر در خانه های خود بیاویزند زیرا در کتب قدیمی مثل شاهنامه که در خانه خود دارند از پرچم سخن به میان آمده است.

 ایلنا:پرچم در دوران دفاع مقدس نقش تاثیر گذار و بسزایی داشت بدون شک برگزاری جشنواره ی«پرچم» در این محتوا از قابلیت و ظرفیت های فراوانی برخوردار است.

 به گزارش ایلنا،کاظم چلیپا ضمن بیان این مطلب در گفت وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره ی «پرچم» گفت: این جشنواره به دلیل موضوع خاص و قابل توجهی که دارد از این پتانسیل خوبی برخوردار است که در آن آثار هنری و خلاقی تهیه شود.

وی در ادامه در ارتباط با ترویج استفاده از پرچم در برخی از کشورها بیان کرد: در بیشتر کشورهای مهاجر پذیر که سابقه تمدنی زیادی ندارند مردم،پرچم ملی کشورخود را درسر در خانه خود می آویزند تا نشان دهند که به قانون اساسی آن کشور معتقد هستند تا از سرویس های خاص آن کشور بهره مند شوند.

وی افزود: استفاده از پرچم بدین شکل یا در فرهنگ عام آن ها وجود دارد و یا در برخی از موارد به دلیل شرایط خاص اتفاق می افتد. اما در صورت کلی به دلیل مهاجر پذیر بودن این کشورها این کار تبلیغی برای ایجاد یک اتحاد ملی است.

این عضو «نقاشان انقلاب» کشور، ایران را داری فرهنگ هفت هزار ساله دانست و گفت: استفاده از پرچم در فرهنگ ما چندین قرن متداول بوده و قدمتی چند صد ساله دارد و دیگر نیازی نیست که پرچم را در سر در خانه های خود بیاویزند زیرا در کتب قدیمی مثل شاهنامه که در خانه خود دارند از پرچم سخن به میان آمده است.

وی کشورهای جدیدالتاسیس را فاقد گذشته دانست و افزود: این کشورها از فرهنگ ملی برخوردار نیستند این در حالی است که کشور ایران دارای هویت، قدمت و ملیت است.

دبیر نخستین جشنواره هنرهای تجسمی فجر محبوبیت پرچم را در فرهنگ ایران زیاد دانست و گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز پرچم همواره نقش به سزایی داشت و در برانگیختن احساسات مردم نقش تاثیر گذاری داشت.

این هنرمند در پایان،برگزاری نخستین جشنواره ی «پرچم» را مهم ارزیابی کرد و افزود: این جشنواره قابلیت آن را دارد تا به یک رویداد فرهنگی و هنری بزرگ در ایران تبدیل شود؛البته برگزاری چنین رویدادهایی نباید مقطعی باشد بلکه در طول سال باید شاهد چنین برنامه هایی باشیم.

نخستین جشنواره ی «پرچم» به مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زمستان سال جاری در تهران برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز