خبرگزاری کار ایران

از پوران درخشنده تقدیر شد

کد خبر : ۴۶۳۶۶

درخشنده در زمان تقدیر از خود گفت: استان کرمانشاه دارای تمدن بسیار کهنی است و من نمی توانم شاهد باشم که زادگاهم با این پیشینه فرهنگی از دردهایی این چنین رنج ببرد.

 ایلنا: کارگردان کرمانشاهی در جمع مردم کرمانشاه گفت: من همیشه در ساخت فیلم‌هایم به دنبال حل مشکلات جامعه بوده و "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" را نیز برای مردم ساخته‌ام.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از پوران درخشنده بانوی کارگردان کرمانشاهی شب گذشته(23 بهمن) در مراسمی بخاطر فیلم "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" تقدیر شد.

همچنین فیلم "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" رکورد بلیت فیلم‌های فجر در استان کرمانشاه را نیز شکست و با استقبال بی‌نظیر و پخش در سانس‌های اضافه مواجه شد.

پوران درخشنده  گفت: خیلی خوشحالم از اینکه این فیلم موفق به دریافت جایزه نگاه تماشاگران شد و در هر روز دو سانس اضافه را به خود اختصاص داد.

وی افزود: با توجه به اینکه من از همان ابتدا نیز این فیلم را برای مردم ساخته بودم و جشنواره ملاک نبود، خیلی مهم بود که با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد و از همه مهمتر نجواها و سوال‌هایی بود که برای مردم پیش آمده و در گوشی زمزمه می‌کردند و در واقع پیام فیلم کامل و جامع به مردم منتقل شد.

درخشنده با بیان اینکه این اتفاق برای اولین بار در سینمای ایران افتاده بود، گفت: استقبال مردم از فیلم "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" حتی خارج از انتظار خود من نیز بود و هیچ کس انتظار نداشت در سینمای ایران چنین استقبالی از یک فیلم اتفاق بیافتد.

درخشنده با ابراز خرسندی از اینکه فیلمش در استان کرمانشاه یعنی زادگاهش نیز با استقبال بی نظیر مواجه شده گفت: آرزوی من این بود که فیلمم در شهر خودم مورد استقبال قرار بگیرد و مردم زادگاهم به سینما بروند و آن را ببینند و به لطف خدا این اتفاق افتاد.

وی افزود: همیشه آرزوی من این بوده که مردم زادگاهم در بهترین شرایط ممکن زندگی کنند و شاهد اتفاقات ناخوشایندی چون بیکاری، اعتیاد و طلاق در آنجا نباشم.

درخشنده ادامه داد: استان کرمانشاه دارای تمدن بسیار کهنی است و من نمی توانم شاهد باشم که زادگاهم با این پیشینه فرهنگی از دردهایی این چنین رنج ببرد.

درخشنده با بیان اینکه من بارها به مسئولین استان کرمانشاه برای ساختن فیلم در استان کرمانشاه مراجعه کرده گفت: من سالها پیش با پیشنهاد ساختن فیلم پهلوان حسین گلزار و در سال های اخیر نیز با پیشنهاد ساختن فیلم "راه کربلا " به کرمانشاه آمدم اما متاسفانه با بی مهری مواجه شده و تلاش هایم نتیجه ای نداد.

وی افزود: استان کرمانشاه دارای پتانسیل های زیادی از نظر فرهنگی و هنری است، برای مثال اولین خوشنویس ایرانی یعنی "میرزای کلهر" کرمانشاهی است لذا باید از این پتانسیل ها استفاده شده و آنها را به کار بگیریم.

کارگردان کرمانشاهی ادامه داد: عقیده من این است که باید به مقوله فرهنگ در استان کرمانشاه توجه بیشتری شده و یک حس ضرورت برای تبدیل کرمانشاه به عنوان یک پایگاه فرهنگی و پایلوت در کشور شکل گیرد.

وی گفت: ساخت فیلم، برگزاری جشنواره های مختلف، ایجاد فضای بحث و گفتگو از جمله مواردی است که می تواند به بحث تقویت فرهنگ در کرمانشاه کمک کند البته در سال های اخیر اتفاقاتی نیز در زمینه برگزاری جشنواره افتاده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه پتانسیل و نیروهای انسانی مجربی وجود دارند که باید به آنها توجه شود.

درخشنده ادامه داد: سرمایه های فرهنگی استان کرمانشاه باید حفظ شده چرا که این توان در استان کرمانشاه وجود دارد و می تواند در بحث فرهنگ پیشرو باشد.

بانوی کارگردان کرمانشاهی در پایان با آرزوی پیشرفت جوانان ایرانی و کرمانشاهی، گفت: اگر زمینه و فضا برای فعالیت های فرهنگی و هنری در استان کرمانشاه فراهم شود، می توان شاهد بروز خلاقیت های زیادی در عرصه های بین المللی باشیم همانگونه که هم اکنون شاهد خلاقیت های زیادی در بحث موسیقی کرمانشاه هستیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز