خبرگزاری کار ایران

اظهارنظر جمعی از سینماگران در باره جشنواره فیلم فجر:

جشنواره‌ی فیلم فجر باشكوه برگزار شد

کد خبر : ۴۶۳۶۸

برگزاری چنین جشنواره ای با مسائل کوچک و بزرگی دست به گریبان است و نمی‌شود فکر کرد در فضایی که کار سیستماتیک معنای زیادی ندارد بشود یک جشنواره را به یکباره سیستماتیک برگزار کرد.

ایلنا: سی و یكمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجركه آغاز دهه چهارم این رویداد سینمایی تاثیرگذار و جریان ساز در كشور است گام بلندی را در مسیر رسیدن به ایده آل ها و استانداردهای جهانی برداشت.

 به گزارش ایلنا:در شرایطی كه با توجه به مشكلات اقتصادی و فضای تحریم احتمال می رفت این جشنواره در ابعاد اجرایی قابل انتظار در عرصه ملی و بین الملل محقق نگردد خوشبختانه، با اهتمام همه فعالان سینمایی، هنرمندان و سینماگران، مدیران ارشد فرهنگی و اهالی رسانه جشنواره سی و یكم با چشم اندازی امیدبخش برگزار شد و چند گام جلوتر از ادوار پیشین با دستاوردهای ماندگاری در عرصه استانداردسازی، نظم محوری و بهره گیری از فن آوری دیجیتال همراه گردید.

پویا امینی بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با نظم و نحوه برگزاری جشنواره سی و یکم معتقد است هر سال شاهد پیشرفت جشنواره هستیم.

وی ادامه می دهد: به نظرم نظم جشنواره امسال نسبت به سال های گذشته چشمگیرتر است.

امینی در خصوص حرکت جشنواره به سمت سینمای دیجیتال خاطر نشان ساخت: از این که سینمای ایران به چنین پیشرفت هایی دست پیدا کرده، جای خوشحالی دارد؛ هر چند که ما علاقه خاصی به فیلم های 35 میلیمتری داریم.سینمای ایران هم پای سینمای جهان پیش می رود و در مجموع از سینمای دنیا عقب نیستیم و پیشرفت هایی از جمله سینمای دیجیتالی باعث سرافرازی برای سینمای ایران است.

انسیه شاه حسینی كارگردان فیلم سینمایی"زیباتر از زندگی"بر این باور است سینماهای مردمی از نظر کیفیت و نظم بسیار خوب و منظم بود و از کیفیت صدا و تصویر بالایی برخوردار بودند.

برنده جایزه ملی همچنین گفت: متاسفانه فرصت نشد بتوانم در برج میلاد حضور داشته باشم و تنها توانستنم دو فیلم را ببینم که از نظر کیفیت و محتوا بسیار خوب بودند.

وی درمورد عملکرد دبیر جشنواره نیز توضیح داد: محمدرضا عباسیان به دلیل اینکه آدم فعالی است  است و خودش مستندساز است و در این حوزه بسیار خوب عمل کرده است این تصور می رفت که بتواند جشنواره خوبی برگزار کند.

محمود پاك نیت بازیگر سینما و تلویزیون با تحسین نحوه برگزاری این دوره جشنواره عنوان می كند: جشنواره از نظم خوبی برخوردار بود و از عباسیان و گروهش کمال تشکر را دارم.

حسام نواب صفوی دیجیتالی شدن سالن های سینمایی را در این دوره جشنواره یك اتفاق خوب و ماندگار توصیف می كند و معتقد است امسال جشنواره به نسبت سالیان گذشته با نظم و برنامه ریزی بسیار خوبی در حال برپایی است.

نواب صفوی بیان کرد: برج میلاد بهترین مکان برای برپایی جشنواره فیلم فجر است و برنامه هفت نیز پوشش خبری خوبی در خصوص جشنواره فیلم فجر می دهد.

این بازیگر درخصوص دیجیتالی شدن سالن های سینمایی گفت: عمر نگاتیو در کشورمان رو به پایان است، زیرا هزینه اش بسیار بالا بود و از این پس با دیجیتالی شدن کار فیلمسازی نیز قدری راحت می شود.

کامران تفتی بازیکر فیلم سینمایی «رسوایی» معتقد است جشنواره سی ویکم فیلم فجر تا به امروز رویکرد و جو آرامی داشته که همه حاصل تلاش عباسیان و گروه همراهش است.

تفتی در مورد پخش دیجیتالی فیلم ها اظهار داشت: این اقدام یکی از بهترین کارهای عباسیان در جشنواره بوده و آثار سینمایی در آینده از هزینه کمتر و کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم تمامی دوستان به دور از حب و بغض با یکدیگر گفتگو کنند و هنرمندانه در کنار هم زندگی و فعالیت کنند.

یك خواننده گفت: استاندارد سازی تنها راه حل برای پیشرفت و بین المللی کردن جشنواره فیلم فجر است.

«فرزاد فرزین» خواننده موسیقی پاپ بر این باور است جشنواره فیلم فجر به لحاظ برگزاری شکل بهتری پیدا کرده و امیدوارم جشنواره تا حدی پیشرفت کند که به استانداردهای جشنواره های بین المللی برسیم.

بهنام بهزادی برنده چند سیمرغ فجر می گوید: امسال در جشنواره فیلم فجر از نظر فنی اتفاق دیجیتال شدن بخش سینماها بسیار خوب و مبارک بود هرچند که پخش فیلم ها و کیفیت سیستم های نمایش دهنده کیفیت پایین و بدی بود اما دیجیتال شدن برای کشور ما امری ضروری بود.

برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگر در بخش بین الملل ادامه داد: از دیگر نکات مثبت این جشنواره نظم بود که مثال زدنی بود زیرا هیچ کدام از سی دوره قبل سابقه نظم اینچنینی را نداشت و شان و احترام و ارزشی که برای فیلم ها و فیلمسازان در این دوره جشنواره قائل شد چشمگیر بود.

کارگردان فیلم" قاعده تصادف" افزود: نکته دیگر اینکه نباید فراموش کنیم که برگزاری چنین جشنواره ای با مسائل کوچک و بزرگی دست به گریبان است و نمی شود فکر کرد در فضایی که کار سیستماتیک معنای زیادی ندارد بشود یک جشنواره را به یکباره سیستماتیک برگزار کرد. جای تبریک دارد به دبیر جشنواره که بسیار خوب از عهده اینکار برآمد به آقای عباسیان و همکارانشان که بسیار زحمت کشیدند تبریک می گویم.

وی همچنین در مورد کیفیت داوری ها نیز توضیح داد: به نظرم داوری کردن اصولا کار بسیار دشواری است اما پیشتر از آنکه داوری کردن نشانه کیفیت آثار انتخاب شده باشد نشانه سطح سلیقه، برداشت و نگاه هیات داوران به آثار است. داوری کردن در یک جشنواره بیشتر از آنکه خوبی یا بدی آثار ارائه شده باشد معرف نوع سلیقه، نگاه و دریافت داوران جشنواره می باشد.

بهزادی در مورد کیفیت فیلم های جشنواره گفت: بخشی از این ماجرا برمیگردد به تفاوت دیدگاه بنده با داورها. ممکن است فیلمی با الگوهایی که من در ذهن دارم، کاری شایسته باشد. به نظرم در چند فیلمی که دیدم مثل سالهای قبل فیلم های خیلی خوب، خوب و ضعیف وجود داشت و فکر می کنم این اتفاقی است که در همه جشنواره های دنیا حتی در طراز اول ترین آنها می افتد و وجود فیلم ها بستگی به سلیقه کمیته انتخاب دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز