خبرگزاری کار ایران

تاكنون 5 استان برای میزبانی جشنواره فجر اعلام آمادگی كردند

کد خبر : ۲۶۵۴۲

امسال به دلیل تغییر در نمایش فیلم ها به صورت کپی 35م م و اكران دیجیتال فیلم ها در سالن های سینمایی در انتخاب استان ها قطعا، دشواری های وجود دارد

 ایلنا،تاكنون 5 استان برای میزبانی همزمان سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم فجر آمادگی خود را اعلام كردند.استان های خراسان رضوی، كردستان، كرمانشاه، گیلان، از جمله استان های هستند كه تاكنون آمادگی خود را برای میزبانی فجر سی و یكم اعلام كردند.

به گزارش ایلنا؛ مهدی حقیقی مدیر امور استان های جشنواره در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: در صددیم همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران در استان هایی که امکان و شرایط برگزاری جشنواره را داشته باشند این رویداد سینمایی به صورت همزمان برگزار شود.

وی ادامه داد: امسال به دلیل تغییر در نمایش فیلم ها به صورت کپی 35م م و اكران دیجیتال فیلم ها در سالن های سینمایی در انتخاب استان ها قطعا، دشواری های وجود دارد كه تعامل و مساعدت جدی تر مدیران استانی اعم از استانداری ها و مدیران كل فرهنگ و ارشاد اسلامی را می طلبد.

مدیر امور استان های سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خاطر نشان ساخت: تا این تاریخ از بین استان های کشور فقط، 6 استان شامل: استان های خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، قم و استان گیلان به تجهیزات فنی مورد نیاز در سالن های سینماها برای نمایش فیلم های جشنواره مجهز هستند.

وی با بیان اینكه استان های خراسان رضوی و اصفهان سابقه و تجربه برگزاری جشنواره فجر را دارند اضافه كرد: استان های فارس، خراسان جنوبی، خوزستان، گلستان، سیستان و بلوچستان که سابقه برگزاری جشنواره فجر را در سال های گذشته داشته اند، متاسفانه سینماهای این استان ها فاقد تجهیزات فنی مورد نیاز می باشند و با توجه به آمادگی موسسه سینماشهر برای همکاری در این خصوص با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولان و مدیران این استانها مذاکره کرده ایم تا در صورت تمایل هر جه سریعتر نسبت به انجام این مهم اقدام خواهد شد.

حقیقی گفت: امیدواریم در شرایط کنونی با توجه به علاقمندی مدیران استان هاو فاكتور برخورداری این استان ها از امكانات پخش دیجیتال در سینماها، جشنواره سی و یكم فیلم فجر را در سطح هشت استان كشور برنامه ریزی نماییم.

شایان ذكر است؛ سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ 12 لغایت 22 بهمن ماه 1391 به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می‏نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز