خبرگزاری کار ایران

حمید شاه‌آبادی:

جشنواره صاحبد‌لان تئاتر را مردمی‌تر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۱۰

شاه آبادی: تئاتر صاحبدلان با زمزمه‌های کودکی‌مان ارتباط برقرار می‌کند و ریشه در اعتقادات مردم دارد همچنیین می‌تواند نماد عشق‌ورزی به ساحت اهل‌بیت(ع) باشد.

ایلنا: سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان آغاز شده و تا 19آبان‌ماه همه روزه در محوطه باز تئاترشهر تهران ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی، حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر ارشاد در ارتباط با دوره جدید برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: مخاطبان جشنواره صاحبدلان با سبک و سیاق این نوع نمایش بهتر ارتباط برقرار می‌کنند، این نوع نمایش آموزه‌های دینی را بیان می‌کند. به همین دلیل هر قشری از جامعه با آن نمایش به راحتی می‌تواند ارتباط برقرار می‌کند.

وی افزود: تئاتر صاحبد‌لان کلید واژه است این نوع نمایش‌ها چون از دل برمی‌خیزد، لاجرم بر دل می‌نشیند. تئاترصاحبدلان به تئاترملی و بومی ما بسیار نزدیک است. موضوعات و مباحثی که در تئاتر صاحبدلان مطرح می‌شود تئاتر را به میان مردم آورده است.

شاآبادی همچنین اظهار داشت: اگر کمتر در طول سال شاهد حضور مردم در تئاتر صحنه‌ای هستیم؛ اما سالن‌های ما خود به خیابان آمدند. امروز هنرمندان ما بدون اینکه از مخاطبان خود مزدی را طلب بکنند بن‌مایه‌های فکری خودشان را در قالب هنر‌های نمایشی ارائه می‌کنند.

معاون هنری وزیر ارشاد، گفت: امیدوارم این تئاتر و این سبک از جشنوراه بتواند تاثیر خود را بر مخاطب بگذارد هنر تئاتر هنر بی‌بدیل و مادر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تئاتر صاحبدلان با زمزمه‌های کودکی‌مان ارتباط برقرار می‌کند و ریشه در اعتقادات مردم دارد همچنیین می‌تواند نماد عشق‌ورزی به ساحت اهل‌بیت(ع) باشد.

همچنین جشنواره صاحبدلان در ششمین روز خود میزبان نمایش‌های «بت شکن»، «غار ثور»، «دیدار دوست» خواهد بود.

در ششمین روز سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان چهار نمایش نمایش خیابانی و یک نقالی در بخش ویژه پیامبر (ص) در محوطه باز تئاتر شهر اجرای عمومی می‌شود.

نمایش «کشتی‌ نوح» کاری از شهاب راحله ساعت 16،‌ «بت شکن» کاری از نرگس خاک‌کار ساعت 16:30، «دیدار دوست» کاری از کاوه مهدوی ساعت 17 و «غار ثور» کاری از مهدی حبیبی ساعت 17:30 اجرا می‌روند.

همچنین در این روز از بخش ویژه پیامبر (ص) نقالی «ازدواج پیامبر(ص)» کاری از محمدرضا معجونی برگزار خواهد شد.

اجراهای بخش تئاتر خیابانی شهر تهران سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان تا 19 آبان ماه در محوطه باز تئاتر شهر ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز