خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

شبکه دانشگاهی در حوزه مد و لباس، تولید انبوه خواهد داشت

کد خبر : ۵۶۶۲۵

معاون پژوهشی فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای از ارایه طرح یکپارچه سازی لباس به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: قصد داریم که با حفظ کیفیت بالا، از طریق شبکه دانشگاهی دست به تولید انبوه بزنیم.

ایلنا: آیین بزرگداشت برگزیدگان بخش علمی و دانشگاهی این جشنواره، عصر دیروز (۲۲ اسفند ماه) با حضور جمعی از مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای و فعالان حوزه مد و لباس برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، در ابتدای این مراسم فاطمه بهرامی، مدیر بخش علمی و دانشگاهی دومین جشنواره مد و لباس فجر اظهار داشت: نگاه ما به بخش دانشگاهی این جشنواره، کلام گویای مقام معظم رهبری با مضمون «دانشگاه مبدأ همه تحولات است» بوده است.

وی افزود: مقدمات فعالیت کمیته علمی و پژوهشی جشنواره مد و لباس، از سال ۸۷ آغاز و از دانشگاه‌های فعال در این حوزه دعوت شد تا در این کمیته علمی و پژوهشی عضو شوند و گام‌های بعدی را با نگاه علمی برداریم.

بهرامی با بیان اینکه حمایت علمی در هر کاری، اعتماد مخاطب را بیشتر جلب می‌کند، تاکید کرد: اولین دوره این جشنواره، آبان سال ۹۱ برگزار شد و ۶۵ مقاله دانشگاهی به جشنواره ارسال و ۱۵ نشست و ۳۰ کارگاه آموزشی در این دوره برگزار شد. اما در دوره دوم این جشنواره، بخش پایان نامه‌های دانشگاهی در مقاطع کاردانی و کار‌شناسی را اضافه کردیم که از این بخش استقبال خوبی به عمل آمد و این پایان نامه‌ها را در قالب کتاب منتشر خواهیم کرد.

مدیر بخش علمی و دانشگاهی دومین جشنواره مد و لباس فجر ادامه داد: بخش پژوهش هم به دوره دوم این جشنواره اضافه شد که جای آن در نوبت اول کم بود. همچنین نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های این دوره، سمت و سوی بهتری پیدا کرد که نتیجه نظرسنجی‌های دوره اول بود. در این دوره ۲۲ کارگاه آموزشی و ۱۲ نشست تخصصی برگزار شد که در مجموع ۶۵۰ نفر در این نشست‌ها و ۷۴۰ نفر در کارگاه‌های آن شرکت کردند.

سپس حمیدرضا خان‌پور، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران اظهار داشت: رویکرد جدید نظام جامع ملی مهارت و فن آوری، به نظام آموزش کل کشور افزوده شده است. با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای کوچک شدن دستگاه‌های دولتی، باید مهارت آموزی در سال ۹۲ اجرایی شود.

وی با اشاره به حمایت ویژه مقام معظم رهبری و دولت از مهارت آموزی تصریح کرد: ایشان بر لزوم توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های بر‌تر تاکید کرده‌اند.

سپس انسیه زاهدی، معاون پژوهشی فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ارایه آماری از تعداد دانشجویان این دانشگاه در حوزه مد و لباس پرداخت و گفت: از میان ۹۹۰۰ دانشجوی رشته‌های مرتبط با مد و لباس، ۲۰۰۰ نفر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: رشته‌های فنی و حرفه‌ای، مجموعه‌ای از مهارت هاست که شرایط شغلی مناسب را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. ۸۰ درصد از دانشجویان ما، بلافاصله پس از فارغ التحصیلی، در رشته‌های مرتبط مشغول به کار می‌شوند.

معاون پژوهشی فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای از ارایه طرح یکپارچه سازی لباس به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: قصد داریم که با حفظ کیفیت بالا، از طریق شبکه دانشگاهی دست به تولید انبوه بزنیم.

حمید قبادی، دبیر دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در ادامه آیین تجلیل از دانشگاهیان بر‌تر این جشنواره، تصریح کرد: وقتی به فکر تشکیل بخش دانشگاهی در جشنواره مد و لباس افتادیم، هیچ کس فکر نمی‌کرد که این بخش، به پویندگی و بالندگی کنونی برسد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های پایدار، اهداف مشخصی را دنبال می‌کنند، تاکید کرد: جشنواره مد و لباس، از برپایی در موزه هنرهای معاصر و مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز و به هویت یابی بخش‌های مختلف جشنواره منجر شد.

دبیر دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، بخش دانشگاهی این جشنواره را یکی از بخش‌های تاثیرگذار دانست و گفت: فعالیت‌های دانشگاهی، همیشه زنده و سرآمد دیگر بخش هاست. بعضی از مسوولان، نمی‌دانستند که رشته طراحی پارچه و دوخت لباس در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. خوشحالیم که ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه مد و لباس را معرفی کردیم.

قبادی از تحصیل حدود ۱۱هزار نفر در رشته‌های مرتبط با طراحی و مد خبر داد و افزود: دانشگاه‌ها باید همسو با فرهنگ ایرانی اسلامی، به طراحی لباس‌ها بپردازند. خروجی کار یک دانشجو باید تمام ابعاد یک لباس اسلامی و دینی را منعکس کند.

وی بر لزوم کاربردی بودن طرح‌ها تاکید کرد و گفت: زمانی ارزش کار هنری بیشتر می‌شود که در جامعه کاربرد داشته باشد. کاربردی کردن طرح‌ها به معنای استفاده افراد بیشتر از یک لباس است.

در پایان این مراسم، برگزیدگان بخش علمی و دانشگاهی دومین جشنواره بین المللی مد و لباس معرفی و تجلیل شدند.

مدیر بخش اقوام و استان‌های دومین جشنواره مد و لباس نیز با اشاره به حضور ۱۰ استان در این جشنواره گفت: حضور پررنگ و فعال مسوولان و کار‌شناسان غرفه‌های استانی، باعث برداشتن گام‌های مستحکمتر در سال‌های آینده خواهد شد.

سعید هاشمی اظهار داشت: برخی از استان‌ها به دلیل برگزاری برگزاری جشنواره استانی مد و لباس و یا به دلیل کمبود امکانات، در این جشنواره بین المللی شرکت نکردند.

مدیر بخش اقوام و استان‌های دومین جشنواره مد و لباس، با اشاره به حضور فعال ۱۰ استان با کارهای فاخر و مطلوب در این جشنواره تصریح کرد: کارگروه مد ولباس برخی از استان‌ها باید تقویت شوند.

هاشمی با ارزیابی مطلوب حضور استان‌ها در این جشنواره گفت: تجربه کار‌شناسان و اعضای کارگروه استان‌ها از این جشنواره رضایت بخش خواهد بود. همکاری و صبر مسوولان و غرفه داران در روزهای اول برگزاری این جشنواره قابل ستایش بوده است.

وی با بیان اینکه حس همکاری در یک زیر مجموعه، باعث اقدامات موثر و مفید در آن مجموعه خواهد شد، تصریح کرد: حضور پررنگ و فعال مسوولان و کار‌شناسان غرفه‌های استانی، باعث برداشتن گام‌های مستحکمتر در سال‌های آینده خواهد شد.

آیین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، ساعت ۱۸: ۳۰ عصر روز دوشنبه (۲۸ اسفند ماه) در تالار وحدت آغاز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز