خبرگزاری کار ایران

محمود استادمحمد درگذشت

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۱

استادمحمد در دوران سلامتی همواره ابراز امیدواری کرده بود روزگاری بتواند نمایشنامه "آسید کاظم" را روی صحنه ببرد که متاسفانه ممکن نشد.

ایلنا: محمود استادمحمد، کارگردان و نمایشنامه نویس پیشکسوت، صبح پنجشنبه (3مردادماه) بر اثر عوارض ناشی از بیماری سرطان در بیمارستان جم دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این هنرمند پس از دوسال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان درحالی چشم از جهان فرو بست که طی ماه‌های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از ترخیص دارو در گمرک با مشکلات زیادی مواجه شد و یک ماه پایانی امر نتوانست به موقع از آنچه پزشکان تجویز کرده بودند بهره‌مند شود.

این هنرمند فقید چندی قبل با حضور در مجوعه تئاترشهر از عشق خود به حضور در سالن‌های نمایش گفت و برای تمام هنرمندان این عرصه آروزی موفقیت کرد، و این درحالی بود استادمحمد در دوران سلامتی همواره ابراز امیدواری کرده بود روزگاری بتواند نمایشنامه "آسید کاظم" را روی صحنه ببرد که متاسفانه ممکن نشد.

محمود استادمحمد در سال ۱۳۲۹ در محله دروازه دولاب تهران به دنیا آمد. وی فعالیت نمایشی خود را در نوجوانی پس از آشنایی با استادش محمد آستیم و سپس نصرت رحمانی و عباس نعلبندیان و با بازی در نمایش‌های بیژن مفید آغاز کرد و در سال ۱۳۴۷ با بازی در نمایش "شهر قصه"به شهرت رسید. وی در سال ۱۳۵۰ به بندر عباس سفر کرد و در آنجا گروه نمایشی "پتوروک" را تشکیل داد و در سال ۱۳۵۱ دوباره به تهران برگشت.

استادمحمد ساعات پایانی روز چهارشنبه 2 مردادماه در بخش I.C.U بیمارستان جم بستری شد و صبح امروز(پنجشنبه 3 مردادماه) به دیار باقی شتافت.

سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری به ویژه علاقمندان عرصه تئاتر کشور و خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز