خبرگزاری کار ایران

مجید ابهری در گفت و گو با ایلنا:‌

وقایع اخیر سینما ریشه درخودخواهی‌های گروهی و دخالت دولت دارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۴۳

چه کسی اجاره داده برخی از افراد خود را مالک هنر سینما بدانند و به اعتبار کاذب خود تکیه کنند و اجازه ندهند صنفوف مختلف سینمای از حق مشروع خود دفاع کنند؟!

ایلنا:‌ آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری، گفت:‌ ریشه وقایع اخیر خانه سینما و واكنش برخی از هنرمندان در این وقایع ریشه در خودخواهی‌های گروهی و دخالت‌های دولت دارد.

مجید ابهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره آسیب‌شناسی وقایع پیش آمده برای خانه سینما، اظهار کرد: سینما به عنوان هنر هفتم آینه تمام نمای خواسته‌ی مردم یک جامعه و دانشگاه گسترده در علوم اجتماعی است با این هنر می‌توان اسطوره‌ها و میراث معنوی جامعه به نسل‌های جدید معرفی کرده و از حریم فرهنگ‏، آداب و رسوم و ارزش‌های دینی نگهبانی کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در چند شب گذشته شاهد ماجرایی بودیم که اسباب تعجب هر دلسور به جامعه و فرهنگ را فراهم می‌کرد. به دنبال اختلاف در وزارت فرهنگ و ارشاد و خانه سینما و جنجال بر سر موضوع صنفی چهر‌ه‌های محبوب مردم به سطح خیابان‌ها کشیده شدند و در گرمای تابستان در مقابل خانه سینما اجتماع کردند.

این آسیب‌شناس با ابراز تاسف از این وقایع، ادامه داد: منافع شخصی عده‌ای ایجاب می‌کند که بازار آشفته را برای بهره‌برداری خود توسعه دهند درحالی‌که رئیس جمهور بستن خانه سینما را محکوم کرده است و رئیس سازمان سیمایی نیز به همین ترتیب ولی باز جنجال ادامه داشته است و کار به جایی می‌رسد که دو شخصیت سینمایی در مقابل چشمان ملت ایران در یک برنامه تلویزیونی انواع اهانت‌ها را به یکدیگر روا می‌دارند. آنهم کسانی که باید الگوی رفتار برای جامعه باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ‌ این دو اجازه سخن گفتن به یکیدیگر نمی‌دهند و با رکیک‌ترین الفاظ یکدیگر را مورد هجوم قرار می‌دهند. چرا اینگونه می‌شود؟ چرا نباید دو هنرمند نتوانند به طور منطقی با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند؟ با این شرایط دیگر از افراد عامی چه انتظاری می‌‌توان داشت؟

ابهری با طرح این سوال که چرا بحث خانه سینما تمام نمی‌شود، تصریح کرد: من دوستانی در سینما دارم که به رانت‌خواری اعتراض دارند و همواره حامی قشر شریف و زحمتکش سبنماگران هستند، چرا این عزیزان دور هم جمع نمی‌شوند و به طور منطقی با یکدیگر حرف نمی‌زنند و اختلاف خود را به متن جامعه می‌کشاند تا حرمت‌های تعدادی زحمتکش که خادم فرهنگ و سینما هستند، شکسته شود؟

وی با بیان اینکه چه کسی اجاره داده برخی از افراد خود را مالک هنر سینما بدانند و به اعتبار کاذب خود تکیه کنند و اجازه ندهند صنفوف مختلف سینمای از حق مشروع خود دفاع کنند، گفت: ‌ چرا دو هنرمند در برنامه زنده هفت اینگونه رفتار می‌کنند؟ باید مانع از اینگونه رفتار‌ها شد و اجازه ندهیم الگوهایی رفتاری جامعه بیش از این مورد اهانت قرار گیرد. اگر وضعیت چنین است باید ضمن خواندن مرثیه برای سینما و هنر هفتم به حال هم گریه کرد.

ابهری درباره رفتارهای صورت گرفته از سوی برخی افراد سینما و بروز اینگونه رفتار‌ها، گفت: خودخواهی‌ها و منافع گروهی از یک طرف و روشن نبودن چارچوب‌ها و دخالت دولت در مسایل صنغی از طرف دیگر باعث بروز این حادثه تلخ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز