خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا/ بر اساس آمار ۶ ماهه انجمن کودکان؛

۳۳درصد كودك آزاری‌ها از نوع «آزار بدنی» است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۱

در نیمه نخست امسال، ۸۶ مورد کودک‌آزاری انجمن حمایت از حقوق كودكان گزارش شده که ۳۳درصد این موارد آزار بدنی كودكان است/ خانواده کودکان آزاردیده با آسیب‌هایی چون اعتیاد، طلاق، فقر، بیماری، طرد شدن از طرف اقوام و اجتماع روبه‌رو هستند.

ایلنا:یکی از اعضای هیات مدیره حمایت از حقوق کودکان، گفت: والدینی که به مصرف شیشه اعتیاد داشتند، کودک خود را در معرض آسیب‌های جسمی بیشتری قرار داده‌اند، به طوریکه این معضل نیز از سوی واحد مدد کاری انجمن حمایت از حقوق کودکان تایید شده است.

لیلا ارشد یکی از اعضای هیات مدیره حمایت از حقوق کودکان، با ارائه گزارش ۶ ماهه امسال واحد مددکاری این انجمن به خبرنگار ایلنا، گفت: در نیمه نخست امسال، ۸۶ مورد کودک‌آزاری به این انجمن گزارش شده که ۳۳درصد این موارد آزار بدنی، ۳۵ درصد عاطفی، ۲۷ درصد غفلت، یک درصد نیز شامل آزارهای جنسی و ۷ درصد نیز آزار و خشونت آموزشی بوده است.

وی افزود: ۲۲ درصد آزاردهندگان پدر، ۲ درصد مادر و پدر هردو با هم، یک درصد نامادری، یک درصد اقوام، ۱۱ درصد غریبه‌ها و یک درصد نیز همسایه‌های این کودکان بوده‌اند. خانواده کودکان آزاردیده با آسیب‌هایی چون اعتیاد، طلاق، فقر، بیماری، طرد شدن از طرف اقوام و اجتماع روبه‌رو بودند.

ارشد یادآور شد: ۲۱ درصد از کودکان آزار دیده شاهد درگیری ومشاجره والدین بوده، دو درصد از کودکان یکی از والدین خود را از دست داده و شش درصد دیگر نیز فرزند طلاق بوده‌اند.

به گفته وی، آمار‌ها حاکی از آن است که بیشتر آزار‌ها در خانواده و از سوی والدین بخصوص پدر آن‌ها صورت گرفته که این امر خود موجب تضعیف اعتماد به نفس، به وجود نیامدن مهارت‌های اصلی فکر کردن و فقدان رشد اجتماعی در کودکان می‌شود.

ارشد تصریح کرد: والدینی که به مصرف شیشه اعتیاد داشتند، کودک خود را در معرض آسیب‌های جسمی بیشتری قرار داده‌اند، به طوری که این معضل نیز از سوی واحد مدد کاری انجمن حمایت از حقوق کودکان تایید شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان، درباره اقدامات مددکاری انجمن در جهت حمایت از حقوق کودکان و کاهش، کنترل و پیشگیری از کودک‌آزاری، خاطرنشان کرد: تشکیل پرونده و اطلاعات برای واحد حقوقی و مشاوران انجمن و ترتیب دادن ۴۰ مورد جلسه مشاوره از سوی مشاوران و روان‌شناسان انجمن از جمله کارهای صورت گرفته طی ۶ ماه اخیر بوده است، به طوری که در این مدت، ۱۰ مورد بازدید از منزل به منظور شناسایی بهتر مشکلات و۱۱ مورد مساعدت حقوقی در ابعاد خانوادگی، اجتماعی و غیره به واحد مددکاری ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به پرداخت هزینه تحصیل ۲۰ مورد از کودکان نیازمند، ادامه داد: برای حل برخی مشکلات این کودکان از دیگر سازمان‌های دولتی و غیردولتی نیز کمک گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز