خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

مانع تجمع تشکلات و احزاب سیاسی در مراکز عزاداری می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۱

یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا حفظ عفاف و حجاب بود که عدم رعایت آن با ارزش‌های اسلامی مغایرت دارد.

ایلنا: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن اشاره به نزدیکی دوره انتخابات ریاست جمهوری به ایام محرم امسال تامید کرد: مانع حضور احزاب و تشکلات سیاسی در امام‌زادگان و حسینیه‌ها می‌شویم تا مراسم سوگواری در آرامش کامل برگزار شود.

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: جهت ارتقای سطح معرفت و نهادینه کردن بصیرت عاشورایی برنامه‌هایی در آستان امام‌زادگان در نظر گرفته‌ایم که بخش عمده‌ای از این برنامه‌ها در جهت رواج و اجرای صحیح نیات واقفین سیاست‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با برنامه‌های ایام محرم گفت: این برنامه‌ها در ۲۳۸۲ امام‌زاده و ۱۲ هزار مسجد، تکیه و حسینیه برگزار می‌شود که جهت اداره صحیح مراسم ۱۵۰۰ روحانی به این مراکز اعزام شدند و از ۲۰۰۰ روحانی مقیم شهرستان‌ها استفاده شده است.

وی ادامه داد: در ۱۴۱ اما‌مزاده برنامه خیمه‌های معرفت برگزار می‌شود و آماده پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، سوالات، گفتمان مذهبی، آسیب‌شناسی عزاداری است و غرفه‌ای ویژه کودکان در این مراکز در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ای. پاسخ‌گویی به مسائل شرعی در ۶۴۹ امامزاده خبرداد و گفت: علاوه بر این خدمات برنامه‌های سنتی با روزکرد استاندارد و درست مذهبی را برگزار می‌کنیم و در تلاش هستیم با برگزاری یرنامه‌های انس با قر‌آن و الزام قرآن در ابتد‌ای برنامه‌های عزاداری، این ارزش را در بین عزاداران نهادینه کنیم.

شرف‌خانی در رابطه با حمایت از هییت‌ها و حسینیه‌ها در ایام محرم افزود، در این ایام از هییت‌هایی که پیرو خط مشی رهبری باشند و از خرافات و آداب اشتباه در عزاداری پزهیز می‌کنند حمایت می‌کنیم به طوری که در سال گذشته از ۱۱هزار و ۵۲ حسینیه و هیئت با اعتبار ۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان پشتیبانی کردیم و امسال مبلغی بیشتری را در این زمینه پیش‌

وی ادامه داد: به دنبال برنامه‌ریزی دقیق جهت حضور منظم هییت‌ها در امام‌زادگان به ویژه در تاسوعا و عاشورا هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن اشاره به نزدیکی دوره انتخابات ریاست جمهوری به ایام محرم امسال تامید کرد: مانع حضور احزاب و تشکلات سیاسی در امام‌زادگان و حسینیه‌ها می‌شویم تا مراسم سوگواری در آرامش کامل برگزار شود.

شرف‌خانی ضمن تاکید را بحث رعایت حجاب در مراسم سوگواری ایام محرم تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا حفظ عفاف و حجاب بود که عدم رعایت آن با ارزش‌های اسلامی مغایرت دارد.

وی در رابطه با پذیرایی و اطعام عزادارن گفت: در سال گذشته ملیون‌ها نفر عزادار اطعام شدند و امسال سعی در مدیریت این بخش داریم تا اطعام فقط در مجالس عزاداری انجام شود و از پخش غذا در خارج مجالس عزاداری جلوگیری می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با اقدامات فرهنگی این سازمان افزود: بیش از هفت کتاب در زمینه عاشورا چاپ شده است تا در ایام محرم در بین مردم عرضه شود این در حالی است که سازمان به دنبال چاپ کتابی در زمینه آموزش سبک درست زندگی بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: همچنین در امام‌زاده‌های مجهز به تجهیزات ویژه‌ رایانه‌ای نرم افزار‌های متناسب با ایام محرم به علاقه‌مندان و عزاداران عرضه می‌شود.

شرف‌خانی در رابطه با عملکرد وقفی استان‌ها در ایام محرم تصریح کرد: در روضه خوانی بیش از ۱۵۰۳۱ مورد وقف داریم کهع بیشتر تعداد در این زمینه متعلق به استان‌های اصفهان و مشهد است و همچنین ۲۳۳۱۳ مورد تعزیه و ۱۸۷۸۸ مورد اطعام که تهران و یزد استان‌های سرآمد در این بخش هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز