خبرگزاری کار ایران

اصلاح لایحه صدور گذرنامه‎‎؛

گذرنامه در سه نوع متفاوت صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۹۳

گذرنامه‌های عادی شامل عموم مردم است و گذرنامه‌های وظیفه عمومی نیز به سربازان و مشمولان نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد و گذرنامه‌های سیاسی نیز ویژه سران قوا، نمایندگان مجلس و مسئولین ارشد کشور است.

ایلنا: دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نهایی شدن بررسی لایحه گذرنامه تا سه هفته آینده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تا سه هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حسن آصفری در رابطه با جزییات گذرنامه‌های جدید، گفت: در حال حاضر بررسی اصلاحیه موادی از لایحه گذرنامه در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: لایحه اصلاحیه موادی از گذرنامه شامل ۴۰ ماده می‌شود که در مهم‌ترین ماده‌ها تمامی گذرنامه‌ها باید به سه نوع صادر شود.

نماینده مردم اراک، تأکید کرد: بر اساس مهم‌ترین بند از اصلاحیه لایحه گذرنامه، تمامی گذرنامه‌ها باید به سه نوع عادی، وظیفه عمومی و سیاسی تقسیم شود که این موضوع تأثیر بسزایی در جهت تسهیل در روند امور ورود و خروج افراد از کشور دارد.

آصفری در ادامه اظهارداشت: گذرنامه‌های عادی شامل عموم مردم است و گذرنامه‌های وظیفه عمومی نیز به سربازان و مشمولان نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد و گذرنامه‌های سیاسی نیز ویژه سران قوا، نمایندگان مجلس و مسئولین ارشد کشور است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت لایحه جدید گذرنامه‌ها، تصریح کرد: این لایحه در حال حاضر روی میز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خرجی مجلس قرار دارد و تا سه هفته آینده پس از بررسی‌های کار‌شناسی، نهایی و تصویب می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز