خبرگزاری کار ایران

احمدی مقدم:

برای حفظ حقوق مردم، ‌آگاهی‌های حداقلی حرفه‌ای داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۸

برای حفظ حقوق مردم، ‌آگاهی‌های حداقلی حرفه‌ای داشته باشیم. حفظ حریم و آبروی مردم از اصولی است که باید رعایت شود، اقدامات انجام شده قابل توجه است اما راه درازی در پیش داریم.

ایلنا: فرمانده ناجا گفت: رسانه‌ها باید به آرام‌کردن فضا کمک کنند و اینگونه نباشد که یک تپق و اشتباه یک مسئول را رسانه‌ای کنند. تخریب کار خوبی نیست.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تودیع و معارفه روسای پلیس پیشگیری و پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: کلانتری‌ها پر مراجعه‌ترین بخش در پلیس هستند و در یک کلانتری واحد اطلاعات، پلیس پیشگیری، ‌ پلیس آگاهی حضور دارند.

وی افزود: بخش‌های شهرستانی کوچک حتی راهنمایی و رانندگی هم در کلانتری قراردارد و به نوبه‌ای یک نیروی انتظامی کوچک در کلانتری‌ها شکل می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: پروژه‌ای با همکاری برخی دوستان که سابقا در دولت بودند انجام گرفت که در راستای ارزیابی برخی آسیب‌ها و از جمله فساد اداری بود. برخی از دستگاه‌های بین‌المللی به دلیل اینکه اجازه فعالیت آن‌ها در ایران صادر نشده بود از طریق تلفن و برخی منابع خارجی اقدام به بررسی سلامت اداری دستگاه‌های ایران کرده و ما را در لیست فاسد‌ترین کشور‌ها قرار دادند.

وی تصریح کرد: برای حفظ حقوق مردم، ‌آگاهی‌های حداقلی حرفه‌ای داشته باشیم. حفظ حریم و آبروی مردم از اصولی است که باید رعایت شود، اقدامات انجام شده قابل توجه است اما راه درازی در پیش داریم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید به آرام‌کردن فضا کمک کنند و اینگونه نباشد که یک تپق و اشتباه یک مسئول را رسانه‌ای کنند. تخریب کار خوبی نیست.

وی افزود: برخی افراد مدعی هستند امنیت و احساس امنیت در کشورهای دیگر بیشتر از ایران است ولی باید بگویم در کشورهای دیگر هم جرم بیشتر است و هم احساس امنیت کمتر به همین دلیل است که اینترپل از سال ۲۰۰۳ دیگر آماری منتشر نمی‌کند.

احمدی مقدم گفت: امروز امنیت چه به لحاظ آماری و چه به لحاظ احساس امنیت در ایران نسبت به کشورهای همتراز آن بالا‌تر است.

وی با بیان اینکه این آمار در حالی است که تهدیدهایی که متوجه ایران است نسبت به کشورهای دیگر وجود ندارد گفت: ‌ آمار جنایی ما در ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته نه تنها رشد نکرده بلکه کاهش هم داشته است.

فرمانده ناجا افزود: امنیت در کشور در یک تراز قابل قبول قرار داد و امروز هیچ استانی در کشور وجود ندارد که گروه‌های مجرمانه مثل راهبندان و راهزنان در کوه‌های آن مستقر باشند.

احمدی مقدم با بیان اینکه امروز پلیس فرودگاه برای ما یک افتخار محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: پلیس فرودگاه‌ها با تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله در موضوع حج و مبارزه با مواد مخدر همکاری داشته و همچنین در زمان برگزاری اجلاس سران تلاش گسترده‌ای را از خود نشان داد.

احمدی مقدم با اشاره به اصلاح رفتار کلانتری‌ها ادامه داد: سردار نوروزی در این سال‌ها استاندارد سازی رفتار را در دستور کار پلیس پیشگیری قرار داد.

وی گفت: جامعه هدف درباره موضوعاتی از جمله درخواست رشوه و درخواست‌های نامشروع مورد سوال قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: نتیجه پایلوتی که برای ما آوردند این بود که ناجا از نگاه پرسش شوندگان از بالا‌ترین سطح اعتماد و اطمینان برخوردار بود و دستگاهی که بالا‌تر از ناجا در این پژوهش قرار گرفت آموزش و پرورش بود.

فرمانده ناجا گفت: این نتیجه نشان می‌دهد ناجا توانسته خود را بالا بکشد و نیروی انتظامی رکورد تاریخی دیگری هم به ثبت رسانده و آن این است که در ۶ ماهه امسال حجم تخلفات در ناجا نسبت به دوره قبل ۲۹ درصد کاهش داشته است. ما ادعایی نداریم که این سازمان تخلف ندارد بلکه این آمار نشان دهنده این است که همچنان تخلف وجود دارد، آرزوی ما کاهش بیشتر بروز این تخلفات است که مردم و رسانه‌ها باید در این راه به ما کمک کنند.

احمدی مقدم همچنین به حادثه‌ای که چند روز پیش برای ماموران پلیس راه‌آهن رخ داد اشاره کرد و گفت: این فرد بعد از عمل جراحی روی تخت بیمارستان درخواست دارد که با همین وضعیت و پاهای قطع شده به خدمت در ناجا ادامه دهد و دوست ندارد بازنشسته شود.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به تشابه اسمی سردار مهری رئیس جدید پلیس فرودگاه‌های کشور و سرهنگ مهری اشاره کرد و گفت: ‌ امیدوارم این تشابه اسمی به تشابه اسمی بنده و رئیس‌جمهور و ماجرای باجناق بودن ما دچار نشود. ما هشت سال اعلام کردیم که هیچ نسبتی با ایشان نداریم و ۴ بار در تلویزیون این موضوع را اعلام کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: به عنوان نمونه موضوع وقوع تجاوز به عنف در امن‌ترین منطقه اروپا ۴۰ برابر ایران و وقوع قتل هم ۱۰ برابر ایران است؛ در این منطقه بعد از ساعت ۷ بعدازظهر مغازه‌ها و از ساعت ۱۰ شب به بعد درب آپارتمان‌ها قفل می‌شود و دیگر کسی اجازه ورود به آپارتمان‌ها را ندارد این درحالی است که بسیاری از رستوران‌های ما ناراحتند که چرا به آن‌ها اجازه فعالیت در ساعت ۲ نیمه شب داده نمی‌شود.

وی گفت: انتخاب سردار مهری به عنوان رئیس پلیس پیشگیری را در راستای جوانگرایی است و امثال ما نسل ۲۲ بهمن هستیم هر چند آغاز خدمتمان به ۲۱ بهمن ۵۷ و اواخر عمر شاه مخلوع برمی‌گردد اما جوان‌ها هم باید بیایند و موقعیت خدمت‌رسانی پیدا کنند.

وی در پایان گفت افزود: دیگر از نسل گذشته فرمانده استان نداریم و عمدتا جوان شده‌اند؛ در بخش‌های ستادی هم اینگونه است و فقط ما مانده‌ایم که برویم و آن هم یک یا حسین می‌خواهد. سردار کریمی هم امروز بعد از ۶ سال فعالیت در مراسم جداگانه‌ای تودیع شد و سرهنگ رضوانی به جای وی منصوب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز