خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت:

فوت ۸ زائر ایرانی در عربستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۷۱

تعداد بیماران بستری در مرکز درمانی را ۲۵ نفر و ۶ نفر بستری در اورژانس گزارش شده است./تاکنون ۲۲۰۰ زائر زن برای دریافت خدمات درمانی به پایگاه‌ها و مراكز درمانی مراجعه کردند.

ایلنا: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: هشت زائر ایرانی در سرزمین وحی پیش از آغاز مناسک حج فوت شده‌اند اما با اقدامات انجام شده تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع بیماری‌های واگیردار در میان زائران تمتع ۹۱ دریافت نشده است.

به گزارش ایلنا، علی ریاض شرایط موجود زائران ایرانی مطلوب ارزیابی می‌شود، از همکاری عربستان سعودی در زمینه پزشکی با هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: ایران، تنها کشوری است که از کشور عربستان مجوز راه اندازی بیمارستان گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت تعداد بیماران بستری در مرکز درمانی را ۲۵ نفر و ۶ نفر بستری در اورژانس اعلام کرد و افزود: هم اکنون بیمار بد حال نداریم و چهار زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی بستری شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول این مرکز پزشکی دارای بخش‌های گوناگونی همچون بخش‌های داخلی، CCU، درمانگاه چشم، ارتوپدی، دندانپزشکی، قلب، مغز و اعصاب و اعصاب و روان است که بخش‌های قلب و داخلی و اورژانس آن ۲۴ ساعته و بقیه بخش‌ها از ۸صبح تا ۲۴ مستمر به حجاج خدمت‌رسانی می‌کنند.

نماینده رییس جمهور در جمعیت هلال احمر همچنین در رابطه با آخرین عملکرد مرکز پزشکی حج و زیارت در حج تمتع ۹۱ گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هلال‌احمر از ۳۰ شهریورماه فعالیت خود را برای پذیرش زائران آغاز کرده‌اند و تا این لحظه گزارش خاصی مبنی بر شیوع بیماری‌های واگیردار در میان زائران تمتع ۹۱ دریافت نشده است و تاکنون ۲۲۰۰ زائر زن برای دریافت این خدمات به این پایگاه‌ها مراجعه کردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت: علت اکثر بستری‌ها مشکلات و بیماری‌های قلبی، ریوی و نارسایی‌ها دانست و تصریح کرد: زائران در وهله اول برای درمان خود از خدمات پزشکان کاروان بهره می‌گیرند و پس از آن در صورت نیاز به خدمات تخصصی و بیشتر به مراکز درمانی هلال ‌احمر ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون دو زائر ایرانی از مکه و مدینه برای ادامه درمان خود به ایران ارجاع داده شدند و این در حالی است که ۳۰۰۰ خدمت توسط پزشکان در زمینه نوار قلب، گچ گیری انجام گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز