خبرگزاری کار ایران

رییس شورای عالی استانها:

تعویض شهردار در برخی شهرها حاصل اختلاف شورا با استانداری هاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۸

هیچ شهری نمی‌تواند بدون شهردار بماند و به محض استعفا یا عزل شهردار، شورا باید فردی را به عنوان شهردار موقت از شهرداری انتخاب کند تا در زمان مناسب شهردار دائم انتخاب شود.

ایلنا: رییس شورای عالی استان ها در رابطه با تعویض متعدد شهردار در برخی از شهرهای کشور گفت: این اتفاق در برخی از شهر‌ها رخ داده و تاکید ما بر انسجام شورا‌ها است تا بخاطر مسائل قومی و اختلاف نظرهای سلیقه‌ای و یا اختلافات با استانداری‌ها دچار مشکلات و مسائلی از این قبیل نشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در جمع خبرنگاران در رابطه با محتوای شصتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: در این جلسه مسائلی در رابطه با تشکیل کمیسیون شورا‌ها در رابطه با اصلاح قوانین شهرداری‌ها و شورای استان‌ها مطرح شد تا طرح‌ها و لوایح شورا‌ها در جهت اعلام درصحن علنی مجلس در دستور کار کمیسیون قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون دو دستور در رابطه با عوارض داریم چرا که عوارض مصوب شورا پس از یک ماه لازم الاجرا هستند و فقط وزیر اجازه قطع یا رد آن را دارد و این درحالی است که مصوبه‌های شورا پس از مدتی مورد رضایت فرمانداری‌ها قرار نمی گیرد و در ‌‌نهایت به وزیر اعلام نمی‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در رابطه با لایحه شفاف سازی این شورا گفت: در این رابطه منشور اطلاع رسانی شورا و شهرسازی مطرح می‌شود که طبق این منشور مصوبات شورا و مزایده‌ها اعلام عمومی می‌شود تا رسانه‌ها و مردم اطلاعات کافی را کسب نمایند.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با جداسازی ری تصریح کرد: در رابطه با شهردای ری صحبتی ندارم چراکه شهردار تحت نظر شورای شهر انتخاب می‌شود و به علت نبود شورای شهر مجزا برای شهر ری شهردار این شهر توسط وزارت کشور انتخاب می‌شود.

وی در رابطه با نابسامانی شهرداری شهر‌ها کشور تاکید کرد: هیچ شهری نمی‌تواند بدون شهردار بماند و به محض استعفا یا عزل شهردار، شورا باید فردی را به عنوان شهردار موقت از شهرداری انتخاب کند تا در زمان مناسب شهردار دائم انتخاب شود.

وی ادامه داد: شهرهایی که مشکل شهرداری دارند شهردار منتخب را معرفی کردند اما هنوز جوابی نگرفته‌اند و این عدم دریافت جواب باعث به وجود آمدن ابهاماتی شده است.

مهدی چمران در رابطه با تعویض در شهرداری‌ها تصریح کرد: این اتفاق در برخی از شهر‌ها رخ داده که با توجه به تعداد بالای شهر ها این گونه اتفاقت در چند شهر طبیعی است ولی تاکید ما بر انسجام شورا‌ها است تا بخاطر مسائل قومی و اختلاف نظرهای سلیقه‌ای و یا اختلافات با استانداری‌ها دچار مشکلات و مسائلی از این قبیل نشوند.

عضو شورای شهر تهران در رابطه با خیابان ۱۷ شهریور افزود: اختلاف نظراتی در این طرح وجود دارد و به صورت طبیعی در ابتدای هر طرح اجرایی مشکلاتی وجود دارد که با توجه به وجود مشکلات مختلف در طرح این مشکلات در ابتدای اجرایی شدن این عملیات بیشتر شده است.

وی ادامه داد: ‌ در پی جلسه‌ای که دیروز با رئیس راهنمایی و رانندگی داشتیم، قرار شد تا برنامه‌ها و اقداماتی در جهت رفع مشکلات این طرح سیاست گذاری بشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز