خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

نمایندگان رسمی كارگران اختلافات خود را به ILO نكشانند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۶۵

چكیده: «گروه کارگری در اجلاس سازمان جهانی کار باید بر حقوق بنیادین کار، آزادی تشکل‌ها، آزادی اجتماعات، برخورداری کارگران از مزد کافی و رفع تبعیض شغلی تاکید کند.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از گروه کارگری عازم به ژنو خواست تا اختلافات درونی خود را در اجلاس سازمان جهانی کار علنی نکنند.

«حسن صادقی» در این باره به ایلنا گفت: گروه کارگری باید مباحثی همچون امنیت شغلی، اشتغال پایدار، توسعهٔ بیمه‌های تامین اجتمای و لغو قرارداد‌های موقت را در اجلاس سازمان جهانی كار پی‌گیری کنند و به منافع صنفی كارگران پایبند باشد.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع نابسامان افتصاد جهانی، بیان کرد: اگر مشکلات کشورهای در حال توسعه حل شود نابسامانی‌های ایران نیز پایان می‌یابد.

به گفتهٔ این فعال کارگری، گروه کارگری در اجلاس سازمان جهانی کار باید بر حقوق بنیادین کار، آزادی تشکل‌ها، آزادی اجتماعات، برخورداری کارگران از مزد کافی و رفع تبعیض شغلی تاکید کنند.

معاون دبیر کل خانه کارگر در امور شهرستان‌ها در پایان اظهار داشت: نمایندگان کارگری باید بر مقاوله نامه‌های بین المللی سازمان جهانی کار و زبان انگلیسی تسلط داشته باشند تا موضع  كارگران ایران در سازمان جهانی كار منفعلانه نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز